בני הזוג נתניהו דוחים את החופשה במושב הצפוני - זה התאריך החדש

לאחר החופשה והסערה סביב נווה אטי"ב, בנימין ושרה נתניהו תכננו לנפוש היום במושב רמות סמוך לכנרת אך דחו את הביקור | לטענת סביבתו של ראש הממשלה הסיבה לדחייה היא פגישות עבודה דחופות של ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 13:39 כו באב התשפג

בני הזוג נתניהו דוחים את החופשה במושב הצפוני - זה התאריך החדש
צילום: Ayal Margolin/Flash90

לאחר שהתארחו בישוב נווה אטי"ב ומשכו אש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה תכננו להתארח היום (א') במושב רמות הסמוך לכנרת. לקראת הביקור, נערכו מוחים נגד הרפורמה המשפטית ואף שוגר מכתב של תושבי המושב החוששים לפרנסתם בעקבות הסגר שעתיד להיות על המושב. למרות התכנונים - נתניהו הודיע כי החופשה נידחת.

בסביבתו של ראש הממשלה טענו כי הדחייה אינה בשל המחאה אלא בעקבות פגישות עבודה הכרחיות של נתניהו. לפי סביבת נתניהו, הנופש עתיד להתקיים מחר. במוצאי השבת החלו הכנות ביטחוניות נערכות לקראת הביקור, כשגם המוחים מתכננים להגיע למקום. בתגובה, חלק מתושבי רמות שיגרו מכתב לשב"כ, למשטרה ולמשרד ראש הממשלה ובו הסבירו כי הם מתנגדים לביקור.

"עם כל הכבוד לתוכניות הנופש של ראש ממשלה, לא נסכים ולא נקבל כל פגיעה"

החשש העיקרי של התושבים נובע מהמחסומים שהוצבו בשבוע שעבר בכניסה לנווה אטי"ב, שם כאמור התארחו בני הזוג נתניהו. במכתב שנחתם על ידי מרבית התושבים ונשלח לשב"כ, למשטרה ולמשרד ראש הממשלה, כתבו התושבים: "עם כל הכבוד לתוכניות הנופש של ראש ממשלה, אנו לא נסכים ולא נקבל כל פגיעה קלה כקשה בתפקוד השוטף והתקין של כלל העסקים המצויים במושב, ובעיקר לעסקי התיירות והחקלאות. נפעל נגד הפגיעה בכל דרך חוקית אפשרית", כתבו התושבים.

המחאה נגד נתניהו

המחאה נגד נתניהו, צילום: צילום מסך

לדבריהם, הביקור של נתניהו - אם ילווה בחסימות כבישים - עלול לפגוע בפרנסתם. "מושב רמות הינו מושב חקלאי שבנויים בו 5 בתי אריזה. אנו מצויים בעיצומו של קטיף המנגו המהווה ענף החקלאות והפרנסה העיקרי של מושב רמות. קטיף המנגו ופעילות בתי האריזה אינם יכולים להיפגע ולסבול שום דחייה בפעילות השוטפת שעלולה להיגרם עקב חסימות דרכים המובילות למטעים ולבתי האריזה".