המהלך שיוזיל את מחירי הטיסות: זה מה שיקרה בנתב"ג ב-1 ביוני

לאור הצפי לגידול משמעותי בהיקף הפעילות של נתב"ג בקיץ - טרמינל 1 יחזור לפעילות בתחילת יוני. המהלך מגיעה ברקע העליה בקצב הנוסעים וחזרת חברות הלואוקוסט לישראל. החזרת החברות עשויות להוזיל את העלויות לקראת חודשי הקיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 22:31 ט באדר ב'

המהלך שיוזיל את מחירי הטיסות: זה מה שיקרה בנתב"ג ב-1 ביוני
טרמינל אחד, ייפתח בתחילת יוני, צילום: Yossi Aloni,Flash90

בעוד קצב הנוסעים בנתב"ג גדל מדי יום ושובם טיפין טיפין של חברות התעופה הבינלאומיות ובתוכן גם חברות הלואוקוסט, במשרד התחבורה הורו לרשות שדות התעופה להיערך לפתיחת טרמינל 1 בנתב"ג עד לתחילת חודש יוני.

70 אלף נוסעים ביום

עד אז יבוצעו ההכנות לפתיחת הטרמינל שיכללו גיוס כוח אדם ולהפעלתו המלאה של הטרמינל לקראת הקיץ, פתיחה שתאפשר את הגדלת תנועת הנוסעים בנתב"ג. על פי נתוני רש"ת, בחודשים האחרונים חלה עליה מתמדת בהיקף הנוסעים לחו"ל וכן נרשמת חזרה משמעותית לנתב"ג של חברות תעופה זרות.

על פי הנתונים, במהלך חודשי הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג למעלה מ-60 חברות תעופה בינלאומיות שיטוסו ליותר מ-100 יעדים. מספר הנוסעים היומי בחודשי הקיץ צפוי לעמוד על כ-70,000 נוסעים, זאת לעומת כ-35,000 נוסעים כיום.

חברות הלואוקוסט חוזרות. צילום: shutterstock

המהלך עשוי להוזיל את המחירים

במהלך עשוי גם להוזיל את מחירי הטיסות מאחר וחברות הלואוקוסט יגבירו את פעילותן בישראל. במהלך החודש שעבר, שלחה חברת הלואוקוסט ריינאייר מכתב חריג להנהלת נתב"ג, בו קראה לפתוח את טרמינל 1 "כדי לאפשר נסיעה בתעריפים נמוכים מתל אביב ואליה". עוד הודיעו כי הטיסות לישראל לא יחודשו עד אז.