בעלות של מאות מיליארדים: המטרו החדש אושר - אלו הערים בהן תעבור הרכבת

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את תוכנית קו מטרו M2, במסגרתה ייבנה קו רכבת תחתית שיעבור בחולון ויגיע עד לפתח תקווה. אורך הקו כ-25 קילומטרים ועלותו נאמדת ב-125 מיליארדי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 18:25 ג בתשרי התשפד

בעלות של מאות מיליארדים: המטרו החדש אושר - אלו הערים בהן תעבור הרכבת
המטרו בתל אביב, יעבור בבני ברק, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הוועדה לתשתיות לאומיות במינהל התכנון, החליטה היום (ב') לאשר את קו המטרו M2, שאורך התוואי שלו מוערך ב-25 קילומטרים ועלותו נאמדת בכ-150 מיליארד שקלים. קו המטרו החדש יתחיל במחלף יוספטל שבצפון חולון, יעבור דרך דרום ומרכז תל אביב, ימשיך דרך הערים גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה ויסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה בפתח תקוה.

בין תחנות הקו: בית החולים וולפסון ואוניברסיטת בר אילן

קו הרכבת החדש צפוי לקשר בין מרכזי הערים הוותיקות במרכז אשר מאופיינות ברחובות מסחריים צרים, עומס תחבורתי, ואזורי מגורים ותיקים. בנוסף, הקו יספק שרות למוקדים עמוסים במרכז כגון בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן. כיוון שתוואי הקו עובר באזורים צפופים מאוד במרכזי הערים, תוכננו תחנות תחתיות על מנת להימנע ככל הניתן בפגיעה במבנים קיימים.

קווי המטרו המתוכננים

קווי המטרו המתוכננים, צילום: נת"ע - מערכת מטרופולינית להסעת המונים

"יקצר משמעותית את הפקקים"

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן, בירך על אישור הפרוייקט: "אני מברך על ההסכם החשוב עם עיריית בני ברק שיאפשר את מעבר קו מטרו M2 בתוך העיר וייתן מענה לתושבי העיר שהם צרכני תחבורה ציבורית. פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים".

כזכור, הבוקר דיווחנו כי במסגרת בניית הקו החדש, יתבצעו עבודות מתחת לעיר בני ברק, גם בשבתות. בעיריית בני ברק הודו כי אכן יתבצעו עבודות אך רק במקרי חירום: "בהסכם האמור שאושר במועצת העיר ועל דעת רבני העיר שליט"א, הוכנס סעיף המתייחס למציאות של פיקוח נפש העלולה להתרחש באזורי החפירה, ופעולות חירום הנדרשות למניעת חשש פיקוח נפש, ורק פעילות זו הותרה והותנתה בפיקוח רבני העיר הנושא מופיע ברורות בהסכם" נכתב.

קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל בלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.