מחירי התחבורה הציבורית ביטול ההתייקרות או תוכנית ממוחזרת? ההודעה של רגב וסמוטריץ'

לאחר שמחירי התחבורה הציבורים עלו ב-12%, מגיבים שרי האוצר והתחבורה בתוכנית לביטול מיידי של ההתייקרות, תוכנית שברובה מועתקת מהרפורמה שהציגה רגב לפני חצי שנה | בתוכנית: הנחות לצעירים ולתושבי הפריפריה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/07/23 17:46 ח באב התשפג

ביטול ההתייקרות או תוכנית ממוחזרת? ההודעה של רגב וסמוטריץ'
רגב וסמוטריץ', התוכנית הוצגה לפני חצי שנה, צילום: Miriam Alster/FLASH90, Jonathan Shaul/Flash90

מחירי התחבורה הציבורית עלו הבוקר בשיעור חריג של 12%. הערב (ד') הציגו שר האוצר סמוטריץ' ושרת התחבורה רגב תוכנית לביטול ההתייקרות והקלות על מספר שכבות באוכלוסיה שתמנע עבורן את ההתייקרות. רוב סעיפי התוכנית שמציגים השרים דומים מאוד ואפילו זהים לחלוטין לתוכנית שהציגה לפני כחצי שנה השרה רגב, מה שהיא כינתה אז הרפורמה בתחבורה הציבורית.

הנחות לתושבי הפריפריה ולצעירים

לפי התוכנית שהציגו היום השרים נרשמו בין היתר ההנחות הבאות: 50% הנחה לכל תושבי היישובים בפריפריה הגאוגרפית (1-5), 50% לזכאי ביטוח לאומי, 50% לתושבי היישובים בדירוג סוציו אקונומי 1-5 וכן 33% הנחה לצעירים מגיל 18-26 על חוזים חודשיים (חופשי חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות. בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, זאת על מנת לעודד חיילים להמשיך ולנסוע בתחבורה הציבורית.

תחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית, המענה להתייקרות? צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בהודעה שפרסמו השרים נכתב כי המקור התקציבי לתוכנית ימומן ממקורות משרד התחבורה, משרד האוצר, הרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית והתאמת תעריפי הרק"לים. השרה רגב אמרה כי "מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, ואני שמחה היום על הבשורה הגדולה לציבור" והשר סמוטריץ' הוסיף: "אנחנו מונעים היום את עליית מחירי התחבורה הציבורית".

הרפורמה שהציגה רגב

לפני חצי שנה, בסמוך להקמת הממשלה, הציגה השרה רגב את הרפורמה בתחבורה הציבורית שכללה בין היתר33% הנחה ברכישת ערך צבור ומנוי חודשי - חופשי לגילאי 18-26, 50% הנחלה לתושבי הפריפריה ואותם הנחות לחיילים. כשהציגה את הרפורמה אמרה השרה רגב: "היום אנו מציגים את מהפכת המחירים בתחבורה הציבורית".