מפתח תקווה דרך תל אביב ועד בת ים: כל התחנות של הקו האדום

הקו האדום מתוכנן להיות אחד הקווים הראשיים של הרכבת הקלה בגוש דן, יכלול 24 תחנות ויעבור בתחום חמש רשויות מקומיות: בת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה | רשימת התחנות המלאה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/07/23 11:55 יג בתמוז התשפג

מפתח תקווה דרך תל אביב ועד בת ים: כל התחנות של הקו האדום
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד התחבורה הודיע היום (א') כי הקו האדום הרכבת הקלה בגוש דן יחל לפעול כבר במהלך חודש יולי. אורכו של הקו הוא 24 ק"מ, 12 ק"מ מהם מתחת לאדמה. הקו האדום מתוכנן להיות אחד הקווים הראשיים של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, והוא יעבור בתחום חמש רשויות מקומיות: בת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.

כמו כן, הקו יכלול 24 תחנות במפלס הקרקע ועשר תחנות תת קרקעיות, לרבות חיבור לתחנות של רכבת ישראל, למסוף האוטובוסים ארלוזורוב, לקו הסגול, והקו הירוק המתוכננים של הרכבת הקלה. בשני קצוות הקו מתוכננים להיבנות חניוני חנה וסע.

מפתח תקווה דרך תל אביב ועד בת ים: אלו התחנות של הקו האדום

כאמור, הקו האדום של הרכבת הקלה יצא מפתח תקווה דרך התחנות: תחנה מרכזית פתח תקווה, פינסקר, קרול דנקנר, בלינסון, שנקר, קריית אריה וגשר אם המושבות. בעיר בני ברק, הרכבת הקלה תעבור בתחנות: אהרונוביץ ובן גוריון. ברמת גן הרכבת תעצור בתחנות: ביאליק ואבא הלל.

עבודות הרכבת הקלה

עבודות הרכבת הקלה צילום: Moshe Shai/FLASH90

בתל אביב הרכבת הקלה צפויה לעבור בתחנות: שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, שלמה, אצטדיון בלומיפילד, ארליך, איסקוב הבעש"ט והמחרוזת. בבת ים הרכבת תעצור בתחנות: העצמאות, רוטשילד, ז'בוטינסקי, בלפור, בנימין, יוספטל, כ"ט בנובמבר, העמל והקוממיות.

מירי רגב: "אם לא יהיו תקלות מיוחדות, בקרוב אזרחי ישראל ייהנו מהקו"

שרת התחבורה מירי רגב ברכה על האישור של משרד התחבורה להפעלת הקו האדום בחודש יולי הקרוב. "שמחה שבקרוב יהיה שלב ראשון לפתרון לגודש בגוש דן, כשהקו אדום ייסע בו. אם לא יהיו תקלות מיוחדות, בקרוב אזרחי ישראל ייהנו מהקו. משרד התחבורה בראשותי יעשה הכל על מנת לקדם את שני הקווים הנותרים בגוש דן וכן את חיבור מדינת ישראל ברכבות כבדות וקלות ובאמצעי הסעת המונים נוספים".