בשורה לתושבי המרכז: הרכבת הקלה תתחיל לפעול - כבר החודש

אישור הבטיחות של הרכבת הקלה התקבל וגורמים במשרד התחבורה מעריכים כי הרכבת בגוש דן תחל לפעול כבר במהלך החודש הקרוב. באישור הבטיחות נכתב: "הפרויקט מתקדם טוב"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/07/23 09:45 יג בתמוז התשפג

בשורה לתושבי המרכז: הרכבת הקלה תתחיל לפעול - כבר החודש
הרכבת בתל אביב, כבר החודש, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הרכבת הקלה בגוש דן תחל לפעול כבר במהלך חודש יולי, כך לפי גורמים במשרד התחבורה. באישור הבטיחות שהונפק לרכבת נכתב: "הפרויקט מתקדם טוב ומוכן לפיתוח - ויאפשר הפעלה של הקו האדום בתל אביב עד סוף חודש יולי". מדובר בקו האדום של הרכבת שיהיה הקו הראשון שיפעל במרכז. הדברים פורסמו לראשונה ב"חדשות 12".

המטרו בתל אביב

המטרו בתל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רגב החליטה להעביר את ניהול הפרויקט לחברה אחרת

הקו האדום הוא הקו המרכזי של הרכבת הקלה ומחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. נזכיר כי לפני חודשיים החליטה שרת התחבורה מירי רגב להעביר את ניהול הקו האדום של הרכבת מחברת נט"ע לחברה אחרת.

מירי רגב. מחירי התחבורה יעלו?

מירי רגב. הרכבת תתחיל לפעול כבר החודש. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השרה רגב פירטה את התקלות ברכבת, אשר בגינן קיבלה את ההחלטה: "הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת - מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות" לדבריה: "אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות".