בשורה ענקית לנהגים: בקרוב - טסט גם במוסכים רגילים

ההליך המסורבל יסתיים? שרת התחבורה מירי רגב, מקדמת מתווה שיאפשר גם למוסכים מורשים לבצע את בדיקות הטסט לרכבים. כיום מתאפשר לעבור טסט רק במכוני הרישוי הרשמיים. רגב: "הנחיתי את הגורמים במשרדי לעשות לזה סוף" | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 16:25 יז בסיון התשפג

בשורה ענקית לנהגים: בקרוב - טסט גם במוסכים רגילים
בקרוב, טסט גם במוסך רגיל, צילום: David Cohen/Flash90

בשורה ענקית לנהגים: כל נהג מכיר את זה, פעם בשנה נדרשים נהגי ישראל לפנות כמה שעות טובות, לעמוד בתור וכל זה על מנת להעביר את הרכב את הטסט השנתי. יוזמה חדשה של שרת התחבורה מירי רגב, מנסה לפתור בדיוק את הבעיה הזו ועל הדרך אולי גם לצמצם את יוקר המחיה. על פי המתווה שמקדמת השרה רגב, גם מוסכים מורשים יוכלו להעביר רכבים טסט ולא רק מכוני רישוי כפי שמתאפשר כיום.

על השינוי המבורך, שפורסם אמש ב"חדשות 13", כתבה השרה רגב בחשבון הטוויטר שלה: "מי לא מכיר/ה את הארגונים כשמגיע הזמן למבחן רישוי שנתי (טסט) לרכב. מפנים חצי יום אם לא יותר, ניגשים למכון רישוי מורשה, ואם הרכב לא עבר אז נוסעים למוסך לתיקון ליקויים וחזרה למכון. מבזבזים זמן, דלק, ימי עבודה ועוד".

השרה רגב.

השרה רגב, מהפכה בטסטים?. צילום: Shir Torem/Flash90

ההנחיה של רגב לאנשי משרדה

"הנחיתי את הגורמים במשרדי לעשות לזה סוף" כותבת השרה רגב, "והם שוקדים בימים אלה תוך קביעת אמות מידה מקצועיות, עם פיקוח ובקרה ושמירה על ההיבטים הבטיחותיים והצרכניים בכדי שמוסכים המורשים יוכשרו לעשות את המבחן הרישוי השנתי לרכב (טסט). במהירות וביעילות וכל זה כחלק מהתוכניות שלי למלחמה ביוקר המחיה בישראל".

כאמור, מלבד החיסכון הרב בזמן ובעמידה בתור, הדבר צפוי גם להוזיל המחיר כאשר יותר גורמים יוכלו לספק שירות לצרכנים ו"להילחם" עליהם. הדבר עשוי להוביל לכך שמוסכים מסויימים יעשו מבצעים ויורידו את מחירי התיקון של הרכבים שנזקקים לתיקון.