לאחר העלאת מחירי החניה: בכנסת מאיימים על עיריית תל אביב

לאחר הודעת עיריית תל אביב כי תעריף החניה למי שאינן תושבים, יעלה ל-12 שקלים לשעה, דנה ועדת הכלכלה בנושא. היו"ר ביטן הזהיר כי הוועדה תיזום חוק שיוריד את המחיר | המחיר לא יעלה בחניונים הציבוריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 18:02 כג באדר התשפג

לאחר העלאת מחירי החניה: בכנסת מאיימים על עיריית תל אביב
החניה בתל אביב תעלה ל-12 שקלים שלעה, צילום: Nati Shohat/FLASH90

עליית מחירי החניה בתל אביב: ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת דוד ביטן דנה היום (ה') בביטול הפיקוח על מחיר החנייה המרבי ברשויות המקומיותועליית תעריפי החניה בתל אביב. במהלך הדיון אמר ביטן לנציג עיריית תל אביב כי: ""הכפלת מחיר החנייה בתל אביב לתושבי חוץ אינה סבירה, וחייבת להתבטל".

דוד ביטן זועם על ההחלטה:

https://twitter.com/KnessetT

ביטול הפיקוח על מחירי החניה אמור לאפשר לעיריות להחליט על המחירים ברחבי העיר, כאשר רבות מהן עשויות להעלות אותו משמעותית באיזורי הביקוש הגבוהים. מי שכבר הודיעה על העלאה שכזו, היא עיריית תל אביב שהודיעה על העלאה של מחירי החניה למי שאינם תושבי העיר ל-12 שקלים שעלה, כמעט כפול מהתעריף הקודם שעמד על 6.5 שקלים.

דוד ביטן

דוד ביטן, איים על נציג העירייה.  צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

העיריות יוגבלו בהעלאה של 30 אחוז, אבל רק בעוד שנתיים

הכוונה של משרד התחבורה הייתה שהעיריות יוכלו להעלות את המחירים בהתאם לשווי ה"משאב", דבר שהרתיח את חבר הכנסת ביטן שאמר: "אתם נותנים לראש עיר לעשות מה שהוא רוצה". בתוך כך, נציג משרד התחבורה בדיון הסביר כי ההחלטה כי המחיר לא יוכל לעלות ביותר מ-30 אחוז תחל רק בשנת 2025 ועד אז ראשי הרשויות יכולים להעלות מחירים כרצונם.

עיריית תל אביב

עיריית תל אביב, מכפילה את מחירי החניה למי שאינו תושב העיר | צילום: shutterstock

בהמשך הדיון, אמר ביטן לנציג עיריית תל אביב כי הוא דורש תשובות מהעיריה תוך שבועיים ולא, הוא ייזום חקיקה של ועדת הכלכלה שתגביל את העלאת המחירים של העיריות. הנציג הודיע שיחזור עם תשובות ונציג משרד התחבורה סיכם: "בסוף צריך להבין שצריך לייצר איזון, אולי מה שקרה פה זה יציאה מאיזון ואנחנו נבדוק איך מטפלים בזה".