הסיוט יהפוך ליקר יותר - ת"א מייקרת את החניה בכחול לבן

עיריית תל אביב העלתה את תעריפי החניה בכחול לבן למי שהוא אינו תושב העיר, מ-6.7 שקל ל-12 שקל לשעה | הצעד צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודש וחצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 22:23 יב באדר התשפג

הסיוט יהפוך ליקר יותר - ת"א מייקרת את החניה בכחול לבן
צילום: shutterstock

זינוק בתעריפי החנייה בת"א: הסיוט של כל מי שנוהג ברחבי תל אביב הוא למצוא חנייה, וגם אם אתה מוצא, תצטרך לשלם 6.70 שקלים לשעה. בתוך כך, עיריית תל אביב הודיעה היום (א') כי בעוד כחודש וחצי יעלו תעריפי החניה באזור מרכז העיר למבקרים (שאינם מחזיקים בתו חניה עירוני בתוקף) ל-12 שקל לשעה.

במקביל יוחלפו בהדרגה כל תמרורי החניה במרכז העיר (כ-2,000 תמרורים) לתמרורים חדשים וברורים הכוללים טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים. התעריף החדש ייגבה רק לאחר סיום הצבת התמרורים. הודעה על המועד תצא בערוצים העירוניים ובאפליקציות פנגו וסלו שבוע לפני העלאת התעריף וגם חודש לאחר מכן.

"צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת והביקוש גדול מההיצע"

בעירייה הסבירו כי העלאת תעריפי החנייה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת והביקוש גדול מההיצע. לדברי העירייה, שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא מקום ליד ביתם. בנוסף, מאחר וכיום מחיר החנייה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה.

חנייה בתל אביב. צילום: shutterstock

סגנית ראש עיריית ת"א: "כדי לפנות מקום חניה לטובת התושבים - החלטנו לייקר את תעריפי החניה למבקרים מחוץ"

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי הסבירה כי המהלך נועד להקל על תושבי העיר. "חניה היא מוצר במחסור, בעיקר במרכז העיר. כדי לפנות מקום חניה לטובת התושבים באזור הכי מבוקש לחניה והכי עמוס בתנועה, החלטנו לייקר את תעריפי החניה למבקרים מחוץ לעיר ל-12 שקלים לשעה בכחול-לבן ולהאריך את שעות החניה בתשלום", הסבירה להבי.

עוד הוסיפה ואמרה כי "אנו מקווים שהעלאת תעריפי החניה בכחול לבן למבקרים מחוץ לעיר יביא לצמצום כניסה של רכבים פרטיים לעיר או לכך שהמגיעים ברכב יעדיפו לחנות בחניונים מסחריים ולא בחניית רחוב. זהו צעד חשוב שנותן מענה לצורך בניהול חכם ויעיל יותר של מאגר החניה המצומצם ברחובות העיר ושמתאפשר בזכות שינוי בחוק ההסדרים שאנו מאמצים, ואין לי ספק שערים נוספות יבואו בעקבותינו".