שר הכלכלה אלי כהן ביש"ע: "על אף הניסיונות לפגוע, הכלכלה כאן חזקה"

כשברקע קולות של החרמת התוצרת מיו"ש ביקר שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) בבנימין והזהיר: "מי שיעסוק בנושא של חרמות יפגע אך ורק באוכלוסייה הפלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/17 14:05 כב בתמוז התשעז

שר הכלכלה אלי כהן ביש"ע: "על אף הניסיונות לפגוע, הכלכלה כאן חזקה"
שר הכלכלה בביקור ביקב פסגות, צילום: מועצת יש"ע

לפני זמן קצר ביקר שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ביקב פסגות יחד עם יו"ר מועצת יש''ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה. הביקור, שנערך על ידי הבעלים של יקב פסגות יעקב ברג, התקיים על רקע מניעת הניסיונות לסימון היינות המגיעים מיקבים ביהודה ושומרון בקנדה.

הביקור החל בתצפית מהיקב אל פתחת בנימין, ולאחר מכן, אל תוך היקב, שם ראה השר את תהליך ייצור היין. במרתף החביות של היקב העניק ברג לשר מטבע מיוחד משנת 67 לספירה, שם נכתב 'לחירות ישראל'. "זה מטבע מיוחד שמצאנו פה", אמר ברג, "זה הקשר שלנו לישראל. הרי אמרו שאנחנו לא בישראל, אז הנה החיבור שלנו".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "הטלת חרם על מוצרים מיהודה ושומרון פוגעת בסיכויים לשלום ודו קיום באזור. אני שמח שהטעות תוקנה ושאזרחי קנדה יזכו לטעום את טעמו המיוחד של היין הישראלי בכלל וזה ביהודה ושומרון בפרט, הממשיך מסורת של אלפי שנים של ייצור יין על ידי יהודים במקום. 
אני רוצה להודות לכל נציגי הממשלה שידעו לפעול בחכמה ובתבונה על מנת שהאזור הכלכלי הזה ימשיך ויפרח. אני רוצה להודות למועצת יש''ע שעבדו יחד לטפל בדברים עוד באיבם. הכלכלה הישראלית חזקה, איתנה ומחוברת לשורשים, ומי שיעסוק בנושא של חרמות יפגע אך ורק באוכלוסייה הפלסטינית".

יו"ר מועצת ישע ומועצה אזורית בנימין אבי רואה: "אנחנו שמחים לארח את השר אלי כהן שבטווח קצר מאוד מאז ההכרזה על החרם בקנדה שיצא ביום חמישי אנחנו כבר עומדים כאן אחרי שהגחמה הזאת ירדה מעל הפרק. אנחנו למודי טרור וחרמות אבל הראייה שלנו היא מאוד מאוד חיובית. אז אנחנו מחזקים את השר ואת כל הגורמים שפעלו באופן מידי על מנת לבטל את ההחלטה הזו. ומחזקים את היזמים שמתמודדים עם הקשיים האלה בגבורה".

מנכ''ל מועצת יש''ע שילה אדלר: "אני רוצה להודות לשותפים שלנו, משרד הכלכלה שהוביל את זה יחד עם משרד האסטרטגיה ומשרד החוץ שביחד עשו פה יירוט של טרור החרם שקורה במדינת ישראל. הימצאותנו פה היא ההוכחה הכי טובה לעבודה שעושים משרדי הממשלה במאבק בחרם כנגד מדינת ישראל".