שרי הקבינט מחריפים את הטון: "זמנו של יחיא סינוואר קצוב"

שרי הממשלה השתתפו בוועדת הדיפלומטיה של הג'רוזלם פוסט ויצאו במסרים תוקפניים כלפי ארגון חמאס: "אם רוצים מלחמה, אנו נביס אותם. אם רוצים לדבר, אנו נדבר איתם". השר ארדן חושף בנאומו מי עומד מאחורי החלטת חברת Airbnb

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/18 12:58 יג בכסלו התשעט

שרי הקבינט מחריפים את הטון: "זמנו של יחיא סינוואר קצוב"
השר גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שרי הקבינט, ארדן וגנט מתארחים בכנס של הג'רוזלם פוסט ומחדדים מסרים לוחמניים כלפי חמאס "אם רוצים מלחמה, אנו נביס אותם. אם רוצים לדבר, אנו נדבר איתם. יהיה עוד מבצע גדול בעזה - אנו נגדיר מתי ואיך-לא ניתן לחמאס לנהל את זה"

השר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, אלוף (במיל') יואב גלנט, אמר לפני דקות אחדות בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט: "אגיד את זה הכי ברור שאפשר - זמנו של יחיא סנוואר קצוב - הוא לא יסיים את חייו בבית אבות אם תהיה סיבה (ובדרך כלל חמאס נותן סיבות) נקיים מבצע גדול וננצח. לדעתי זה לא לטובת ישראל אבל אם צריך אז נעשה את זה. אני מכיר את עזה היטב - מחיל צעיר לאלוף - אין פרופורציה בין ישראל לחמאס. מלחמה היא האופציה האחרונה.״

מנגד, מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה צפוי לצאת מעזה ולבקר בשורה של מדינות. בין היתר הוא צפוי להגיע לאיראן לוועידת האחדות האיסלמית. כך נמסר מהלשכה המדינית של הארגון

גלנט תוקף את ליברמן: "אני חושב שהחלטת ליברמן להתפטר הייתה שגוייה ומוטעית. לדעתי זה היה מסיבות פוליטיות ולא מסיבות ביטחוניות.״

השר דיבר גם על עסקת המאה של ממשל טראפ המסתמנת מול הרשות הפלסטינית : "אין פרטנר פלסטיני. לא היה פרטנר פלסטיני כבר 100 שנה. שליטה חזקה ביהודה ושומרון היא אינטרס ביטחוני ישראלי מובהק. אנו לא יכולים לתת סנטימטר מהחלק המערבי של עמק הירדן לאף אחד. אין ברירה חוץ משליטה ישראלית מלאה מהים התיכון עד הירדן."

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, התייחס בוועידה להחלטת חברת Airbnb שלא לפרסם את מקומות תיירות ביהודה ושמרון: "כל מי שתומך בישראל צריך להפסיק להשתמש ב airbnb ולפנות לשירותים אחרים".

השר ארדן חושף: מאחורי ההחלטה של AIRBNB  עומדים החלטת מועצת הבטחון 2334 שהעביר אובמה בסוף כהונתו הקוראת להבדיל או להבחין בין ישראל לבין יהודה ושומרון, ירושלים המזרחית והגולן, ורשימה שחורה בינ"ל של חברות שמבצעות פעילות כלשהי מעבר לקו הירוק שמועצת זכויות האדם מנהלת.

השר ארדן: "ההחלטה שהוביל אובאמה במועצת הביטחון של האו"ם, סייעה להעניק לגיטימציה להחלטת מועצת זכויות האדם להקים רשימה שחורה בינלאומית.

מדיניות זו של בידול ואבחנה בין ישראל לבין יהודה ושומרון היא מפלה, משיגה את התוצאה ההפוכה ומסוכנת. מדיניות זו נועדה לערער את עצם הפעילות שיכולה לשמש כבסיס לשלום בר קיימא.

אם מועצת זכויות האדם אכן תפרסם את הרשימה השחורה של החברות הסוחרות מעבר לקו הירוק, על ארה"ב ודמוקרטיות אחרות להגיב על ידי הפסקת כל המימון לאו"ם עד לסיום ההטיה האנטי-ישראלית הזו".

בנוגע לעזה אמר השר ארדן כי  "המעבר מהגנה להתקפה כנגד חמאס פירושו חיסולים ממוקדים של מנהיגי הטרור בזרוע הצבאית של חמאס. ופירוש הדבר להיות מוכן להשתלט על רצועת עזה ולהחזיק בה, עד שנפרק את תשתית הטרור. היום אנחנו קרובים יותר מתמיד, מאז תכנית ההתנתקות ההרסנית, להיאלץ לשלוט בחלקים מרצועת עזה או בכולה"

לגבי החלטת AIRBNB אמר השר ארדן כי "לאור החלטת AIRBNB להיכנע ללחץ של מועצת זכויות האדם ושל ה- BDS, אנו בוחנים מספר רב של מסלולי פעולה. מצד אחד ננסה להסביר לחברה מדוע החלטתה מוטעית ומזיקה. במקביל, נבחן דרכים אחרות לפעולה. אני מתכוון לבקש מבכירים אמריקאים לשקול שימוש בחקיקה הקיימת נגד אפליה והחרמות. מדינות ועובדיהן אינן צריכות לעשות עסקים עם חברות המפלות את ישראל. כמו כן נבחן האם מדובר בהפליה אסורה על בסיס לאוםעל פי החוקים בצרפת ובמקומות אחרים. אזרחי ישראל רשאים לשקול הגשת תביעות נגד החלטה זו על פי חוק בישראל".