שרה נתניהו: "רצח האופי שלי כל כך גדול"

רעיית ראש הממשלה התראיינה בערב שבת לערוץ 13, וסיפרה על התיק שנסגר נגדה ("מי יחזיר לי ולילדים שלי את כל הכאב הזה?"), על ההאשמות נגד בעלה (יש כאן צביעות גדולה, לא היו כאן כאלה שלא לקחו מתנות"), ועל יחס התקשורת כלפיה ("בשנות ה-90 פיתחו עלי נרטיב ועכשיו ממשיכים אותו")

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/03/19 10:45 ג באדר ב'

שרה נתניהו: "רצח האופי שלי כל כך גדול"
שרה נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי למעלה משנתיים בהן לא התראיינה בקולה, רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, אחת הנשים המדוברות - או אם תרצו, המושמצות - ביותר במדינה, התראיינה ביום שישי בערב לתכניתם החדשה של ח"כ לשעבר שרון גל והיחצ"ן רני רהב, תכנית ראיונות האמורה לייצר קונטרה ל'אופירה וברקו' של ערוץ 12. נתניהו דיברה על הבחירות ועל מצב הליכוד בסקרים, על התיקים נגדה ונגד ונגד בעלה, על היחס אליה בתקשורת ועוד.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/592581111257341/

לאחר שידורו זכה הראיון לביקורות נוקבות משמאל, בטענה כי לא נשאלו בו שאלות קשות (נושא החקירות תפס זמן מועט מכלל הראיון), וכי נתניהו זכתה בעיקר לחנופה מצד שני המגישים. נתניהו הוצגה בפרומואים לקראת הראיון כ'גברת הראשונה של ישראל, על אף שהיא איננה נושאת בתואר כלשהו, והתואר הזה שייך, אם בכלל, לרעיית נשיא המדינה.

"אין לי ספק שמטפלים בי לגמרי אחרת מנשות ראש ממשלה אחרות", אמרה נתניהו על יחסה של התקשורת כלפיה, וקשרה בין אופי הסיקור אותה ואת בעלה: "אני חושבת שמטפלים בי באופן כללי בגלל שאני נשואה לראש ממשלה מהימין. כמו שמטפלים בו שונה באמת מידה נפרדת. מטפלים בי כמו שמטפלים בו. אני חושבת שעושים עלי העתק הדבק ממה שהיה עלי בעבר. בשנות ה-90 פיתחו עלי נרטיב ועכשיו ממשיכים אותו. רצח האופי שלי הוא כל כך גדול, שאין בן אדם שפוגש אותי שאומר לי שאני בן אדם כל כך שונה ממה שמתארים אותי".

נגד שרה נתניהו התנהלה חקירה בפרשה המכונה תיק 4000, בחשד לשוחד, אך לפני כשבועיים הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי התיק נגדה נסגר. מנגד, מנדלבליט הודיע כי יוגש, בכפוף לשימוע, כתב אישום בגין שוחד בתיק הזה נגד ראש הממשלה עצמו. "במשך שלוש שנים רק דיברו עלי. פתאום התיק נגדי נסגר בקול ענות חלושה ולא שמעתי על זה בכלל". אמרה נתניהו בהתייחסה לחקירות נגדה. "שלוש שנים של לחץ בלתי פוסק של התקשורת והשמאל", האשימה, "לא היה לי ספק שזה מה שיקרה. חלק כבר קרס, השאר יתגלה בהמשך. כל מסע הציד הזה זה משהו הזוי. כל מה שקורה כאן זה הזוי ומיותר".

שרה נתניהו ורוה"מ

שרה נתניהו עם בעלהצילום: מרק ישראל סלם POOL

עוד הוסיפה: "אני מרגישה הקלה שהתיק נסגר. יש בזה המון כאב למשפחה, לילדים שלי. פתאום זה נסגר בקול ענות חלושה. לא שמעתי על זה בכלל. קיוויתי שאת כל המילים שאמרו, יגידו עכשיו הפוך. מי יחזיר לי ולילדים שלי את כל הכאב הזה? יש הרבה רגעים של כאב על העוול שנעשה לכל המשפחה", אמרה, "אבל אנחנו לא נשברים, כי אנחנו מאמינים בשליחות הגדולה".

"הרבה אנשים בחיים הציבוריים מקבלים מתנות"

פרשה נוספת בגינה הוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בחשד להפרת אמונים, היא הפרשה המכונה תיק 1000, בה מואשם ראש הממשלה כי קיבל בקבוקי שמפניה וסיגרים בסכומים של מאות אלפי שקלים מבעלי הון המקורבים אליו. נתניהו אומרת כי קבלת מתנות מידידים היתה מקובלת אצל כל ראשי הממשלה והנשיאים בעבר. "מוציאים את כל החשבוניות של בן אדם (ארנון מילצ'ן) ואין קשר בין הסכומים הללו למציאות", אמרה, "לא היו מבין ראשי הממשלה והנשיאים האחרים כאלה שלא לקחו מתנות. תראו את סיפור העטים של אולמרט. יש כאן צביעות גדולה. אני מכירה הרבה אנשים בחיים הציבוריים שמקבלים מתנות, ולא רק מחברים. יש כאן סטנדרטים אחרים לגמרי. הסכומים לא קשורים למציאות. גם אני נתתי לארנון מילצ'ן מתנות. היינו באמת חברים".

אשת ראש הממשלה, העומד כעת לבחירה נוספת, נשאלה האם היא מוטרדת מהסקרים, המנבאים עלייה בכוחו של המרכז-שמאל לעומת הליכוד והשיבה בחיוב: "אני מוטרדת מהסקרים. אני רואה פגיעה במדינת ישראל. אין מי שמתקרב לראש הממשלה בכל התחומים", החמיאה לבעלה, והוסיפה: "אני רואה את כל הדברים הנפלאה שבעלי עושה למדינה שלנו, ואני תמיד זוכרת שגם אני אזרחית כאן. כשהוא שומר על כל המדינה הוא שומר גם עלי. אני חושבת שלא היה ולא יהיה עוד ראש ממשלה כמוהו.
אני רואה את ההקרבה העצומה והיכולות המדהימות שלו. רואה לאילו גבהים הוא הביא את מדינת ישראל מבחינת מעמדה בעולם, כל השטיחים האדומים שנפרסים בפנינו במדינות שבהם אף אחד לא חלם, הקשרים שלו עם טראמפ ופוטין, והכבוד הגדול שהוא מקבל. אני מאמינה בו ואומרת לו את זה".