היועמ"ש קבע: נתניהו מואשם בשוחד בתיק 4000

מנדלבליט הכריע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מואשם בשוחד בכפוף לשמוע בתיק וואלה-בזק. הליכוד: "רדיפה פוליטית, מסע הציד החל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/19 18:04 כג באדר א'

היועמ"ש קבע: נתניהו מואשם בשוחד בתיק 4000
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, קבע היום (ה') בעניין שלושת התיקים העומדים נגד ראש הממשלה נתניהו כי יש תשתית ראייתית להעמיד את ראש הממשלה לדין - בכל שלושת התיקים, ובראשם תיק 4000. הליכוד: "מדובר ברדיפה פוליטית. מסע הצייד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד".

תיק 1000 - מרמה והפרת אמונים

היועץ המשפטי המליץ להגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים נגד ראש הממשלה בפרשה המכונה תיק 1000 - פרשת המתנות וטובות ההנאה, זאת לאחר שנתניהו לכאורה, קיבל מתנות בסכום של 720 אלף ש"ח בשנת 2009 מאנשי עסקים שונים.

תיק 2000 - מרמה והפרת אמונים

היועץ המשפטי המליץ להגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים גם בתיק "מוזס". בשנת 2009, נתניהו ומוזס נועדו וסיכמו על סיקור חיובי ובתמורה נתניהו יפעל לעכב את הוצאת מהדורת שישי של ישראל היום

תיק 4000 - שוחד, מרמה והפרת אמונים

התיק החמור ביותר מכל תיקי נתניהו. בפרשה המכונה תיק 4000 - במסגרתה קיבלו, לכאורה, בני הזוג נתניהו סיקור אוהד באתר 'וואלה', שהיה בשליטתו של שאול אלוביץ' בזמן הפרשה, בתמורה להטבות לחברת 'בזק', שאף היא מצויה בשליטתו של שאול אלוביץ' - זהו התיק עם החשדות החמורים ביותר נגד ראש הממשלה, ובו היועץ הגיש כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בנוסף, נתניהו נאשם בין היתר כי פעל מול שר התקשורת דאז, גלעד ארדן לטובת שאול אלוביץ'. אך לאחר שהדבר לא הסתייע, נתניהו החליף את ארדן בתפקיד.

מנדלבליט ונתניהו

מנדלבליט ונתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בליכוד הגיבו על החלטת היועמ"ש ואמרו כי: "איש לא מופתע מהודעת היועץ שהגיעה אחרי שלוש שנים של מכבש לחצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום. העיקר שזה יהיה לפני הבחירות. מדובר ברדיפה פוליטית. מסע הצייד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, שלושה מהם קרסו".


להורדת הקובץ

בתוך כך, בליכוד טוענים כי פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות. "מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות".

כזכור, תנועת הליכוד הגישה הבוקר עתירה דחופה לבג"צ, במטרה לעצור את פרסום החלטות היועץ לפני הבחירות. לטענת הליכוד, פרסום החלטות היועץ היום מהווה התערבות בוטה במערכת הבחירות..