כתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת מעונות רה"מ

לרעיית רה"מ מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים, שנעשו בהקשר של מימון הוצאות פרטיות במעונות רה"מ. נתניהו פעלה לכאורה להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של מאות אלפי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/18 14:05 ח בתמוז התשעח

כתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת מעונות רה"מ
שרה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ה') כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ונגד סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, ולגבי סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

לאחר בחינת מכלול חומר הראיות ושקילת כל נסיבות העניין, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את המלצת פרקליטות מחוז ירושלים ואת המלצת  פרקליט המדינה לדחות את טענות באי כוחה של הגב' נתניהו שעלו בשימוע, ולהעמידה לדין בגין המעשים והעבירות המיוחסים לה. במקביל, החליט פרקליט מחוז ירושלים, על דעת פרקליט המדינה, לדחות את טענות בא כוחו של  מר סיידוף בשימוע, ולהעמידו לדין. 

לפי המפורט באישום הראשון בכתב האישום, פעלה נתניהו, בצוותא חדא עם סיידוף, להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350 אלף שקל, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. זאת עשו באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות. 

לסיידוף מיוחסים בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים. כך, מיוחסות לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים, והעסקת מלצרים במעון הרשמי של רה"מ, במסגרתן פעל לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על מנת שיאושרו לתשלום על ידי משרד רה"מ.

 כמו כן, בקשר לפרשת החשמלאי, מיוחסות לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור, שבוצעו על ידו על מנת לעקוף את החלטת הגורמים המוסמכים במשרד רה"מ, שאסרה להיקשר עם חשמלאי מסוים לביצוע תיקונים במעון הפרטי של רה"מ. לפי כתב האישום, במסגרת פרשה זו היטה סיידוף את הליכי המכרז וכן פעל במרמה לאישור תשלום על סמך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות אותן ביצע כביכול החשמלאי.