בלי הבטחה לתפקידי שרים: נתניהו פרסם את התחייבותו לרב פרץ

בהסכם עליו חתם ראש הממשלה, צוינו השריון בליכוד וכוונה להפעיל את החוק הנורבגי, לטובת הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה יהודית, אך בניגוד להודעה קודמת, הוא לא התייחס לתפקידים מיניסטריאלים

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/02/19 18:29 טו באדר א'

בלי הבטחה לתפקידי שרים: נתניהו פרסם את התחייבותו לרב פרץ
רה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה פרסם הערב (ד') התחייבות פומבית להסכם עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי, לפיו יפעל לטובת המפלגות בתמורה לצירוף עוצמה יהודית. עם זאת, בניגוד להודעה המשותפת שפורסמה בתקשורת, במסמך של נתניהו לא מופיעה כל התחייבות למתן תפקידי שרים משמעותיים.

במסמך, עליו חתם נתניהו, נכתב כי במידה והמפלגה של הרב פרץ וח"כ סמוטריץ תאשר את החיבור עם עוצמה יהודית, "סיעת הליכוד בכנסת ה 21 תכניס להסכם עם כל מפלגות הקואליציה חקיקה מחודשת של החוק הנורווגי".

בהמשך נכתב כי בסיעה המורכבת משתי סיעות ויותר יוכלו עד 2 שרים או סגני שרים להתפטר מהכנסת כדי לפנות מקום לבאים ברשימה. בנוסף צויינה ההבטחה לשבץ נציג מאחת המפלגות למקום ה 28 בליכוד ולאחר הבחירות, "תקבל סיעת הליכוד החלטה על פילוגו של ח"כ זה מסיעת הליכוד, והוא יצטרף לסיעתכם". כמו כן, נאמר כי בין שתי המפלגות יחול הסכם עודפים.

עם זאת, בניגוד להודעה המשותפת לליכוד ולבית היהודי, לפיה "ראש הממשלה נתניהו התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו", במסמך החתום לא אוזכרה כלל הבטחה שכזאת