רוחות מלחמה? ברמת גולן לא התרגשו מאיראן: "ישנו טוב"

בישיבת ההסדר בחיספין, מלבד הורים מודאגים מחו"ל, לא נרשם חשש מיוחד, ובמושב קשת דיווחו שההיערכות הסתכמה בהכנות לוגיסטיות קלות מבלי שמפלס הלחץ עלה. כך עברו תושבי הגולן את הלילה בצל המתיחות עם איראן

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/05/18 13:43 כד באייר התשעח

רוחות מלחמה? ברמת גולן לא התרגשו מאיראן: "ישנו טוב"
בצל המתיחות, שלווה בגולן, צילום: פלאש 90. מאור קינבורסקי

דקות ספורות לפני נאומו הדרמטי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, קיבלו תושבי רמת הגולן הודעה להיערך למצב של תקיפה איראנית מסוריה. משיחה של שניים מהם עם 'כיפה' עלה כי למרות החשש במערכת הביטחון, תושבי האזור היו רגועים.

"למרות שהחורף תם, בתקופה האחרונה ירדו בגולן גשמים, כך שהוא ירוק מקסים ופורח ואנשים רגועים, אומר ראש ישיבת ההסדר "הגולן", הרב יואב מנוביץ'.

לדבריו, הישיב שהוקמה בשנת 1973 ברמת מגשימים ובהמשך עברה לחיספין, שם היא ממוקמת עד היום, "היא הישיבה היחידה בעולם שנכבשה על ידי סוריה כשהם חדרו לרמת מגשימים במלחמת יום הכיפורים. 3 שנים לאחר מכן שכלה הישיבה שלושה תלמידים מחדירה סורית למקום ומאז היא קמה וחיה מתעצמת והולכת".

לא התרגשו מהודעות הצבא. טנק באימון בגולן

לא התרגשו מהודעות הצבא. טנק באימון בגולןצילום: פלאש 90. באסל עווידאת

בנוגע ללילה המתוח שעבר באזור אמר הרב כי "כמובן שהיו גם הורים מודאגים בעיקר בקרב אלה שגרים בחו"ל, השגרירות האמריקנית הצליחה להפחיד אותם", זאת לאור ההודעות ששלחה שגרירות ארה"ב בישראל ששלחה לאזרחיה מסר לפיו עליהם להימנע מלהגיע לרמת הגולן.

מעבר לזה, הוא ציין, "בפועל החבר'ה היו רגועים אנחנו מעריכים שגם אם תהיה התפתחות הישיבה תישאר במקומה ונהיה לעזר ברמה האזרחית לסביבה. תלמידינו הם חיילים והם כחלק מכיתת הכוונות ויש להם ציוד מתאים בתוך הפנימייה ובעת הצורך הוא יהיו מוכנים לכל מה שיידרש".

גם במושב קשת, מעבר להיערכות הלוגיסטית והטכנית של פתיחת המקלטים והמעקב אחר החוסרים, שררה אווירה רגועה. "ישנו טוב", אמרה טליה קלנר, רכזת קהילה במושב,שהדגיש כי "יצאו הודעות מסודרות גם מהמועצה וגם מהרבש"צ שלקח אחריות על הנושא. בדקנו האם יש חוסרים מבחינת מיגון ובמקומות שיש התחלנו לפעול בהתאם. אנשים יודעים מה צריך לעשות". 

רק לפני מספר שבועות חווה המושב, המשתייך לתנועת הקיבוץ הדתי, אזעקות בעת שמל"ט איראני ניסה לחדור לישראל. לדברי קלנר האירוע הוביל לכך שהתושבים, ובהם הילדים, מתורגלים ופעלו בהתאם גם בלילה שעבר, "אנשים נכנסו להיערכות ובדקו מקלטים. הילדים מתורגלים ויודעים כיצד להגיב ברגע האמת".