רואים את האור בחנוכה: הממשלה העבירה 14 מיליון שקלים לטובת ישוב הקבע של מגרון

6 שנים לאחר שפונו מבתיהם, ומספר שבועות אחרי הנחת אבן הפינה, קיבלה מועצת בנימין חלק מכספי הפיצוי מהממשלה. ישראל גנץ: "הסיוע למועצה, יעזור ולו במעט, כדי להביא לקידום מהיר של פיתוח ההתיישבות במקום".

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/18 18:44 כו בכסלו התשעט

רואים את האור בחנוכה: הממשלה העבירה 14 מיליון שקלים לטובת ישוב הקבע של מגרון
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בטקס, צילום: דוד דיאמנט

מספר שבועות לאחר שהניחו את אבן הפינה ליישוב הקבע שלהם, קיבלו היום (שלישי) תושבי מגרון בשורה של ממש בדמות מיליוני שקלים מהממשלה לטובת הקמת ביתם החדש.

במועצה האזורית מטה בנימין מסרו כי "הממשלה העבירה בימים אלו, ימי החנוכה, 14 מיליון שקלים לטובת קידום הישוב מגרון".

הכספים הנם פיצוי על נזקי פינוי הישוב, שאירע בשנת 2012, ולטובת קידום העתקת מרכז המבקרים והיקב שנמצאים במקום לישוב החדש. במועצה ציינו כי במהלך החודשים האחרונים, הם ניהלו משא ומתן מול משרד רוה"מ בנוגע לקבלת הכספים.

הרס מגרון

פיצוי על הפינוי. הרס מגרוןצילום: Roy Sharon/Flash90

עוד אמרו במועצת בנימין כי "במסגרת המו"מ הגיעה המועצה להישגים רבים. בין השאר סוכם כי ינקטו צעדים על מנת שהקרקע בגבעת היקב תוקצה למגורים, מה שיאפשר את בניית הקבע בישוב בטווח קצר ומתן אפשרות למפוני מגרון ולתושבי הישוב לבנות את ביתם במקום. בנוסף, מבנה היקב, מבני הציבור ואתר הקרוואנים יועברו לבעלות המועצה". בנוסף הוערך כי השווי הכולל של הסיכום הנו למעלה מ- 30 מיליון שקלים.

ראש המועצה, ישראל גנץ, אמר כי "הסיוע למועצה, יעזור ולו במעט, כדי להביא לקידום מהיר של פיתוח ההתיישבות במקום והקלה על המשפחות שאיבדו את ביתם בפינוי חסר תוחלת באמצעות בניית בית קבע במגרון. אני מודה למשרד רוה"מ, מזכירות הממשלה, משרד המשפטים ועוזר שר הביטחון לענייני התיישבות על כל הסיוע. תודה מיוחדת ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין על הסיוע והליווי העקבי לקהילת מגרון מתקופת המאבק ועד עתה. כראש המועצה אפעל בע"ה ביתר שאת להרחבת ההתיישבות וביסוסה במגרון ובכל חבל בנימין".