אבן פינה ליישוב הקבע במגרון

ביישוב מגרון שבבנימין התקיימה הנחת אבן פינה ליישוב הקבע, בהשתתפות שרים, ח"כים, רבנים ואישי ציבור. יו"ר הכנסת: מקווה שמעתה והלאה כולם יבינו שמגרון החדשה בארץ ישראל היא עובדה מוגמרת״.

חדשות כיפה יהונתן קליין 01/11/18 19:02 כג בחשון התשעט

אבן פינה ליישוב הקבע במגרון
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בטקס, צילום: דוד דיאמנט

שש שנים לאחר שנעקרו תושבי מגרון מהיישוב המקורי, בו גרו 13 שנים, ועברו ל'גבעת היקב', הסמוכה לכוכב יעקב, התקיים היום (ה') טקס הנחת אבן פינה ליישוב הקבע, בסמוך ל'גבעת היקב'. 

לפני כשנה, לאחר שנים של מאבק, אושרה התב"ע (תכנית בניין עיר) של היישוב, ולאחר שעבודות הפיתוח במקום הסתיימו, יחלו התושבים בבניין בתי הקבע שלהם, לא במקום בו קיוו לבנות את ביתם.

תושב מגרון, צבי גילה, אמר כי "כמובן שלצד השמחה הגדולה על הניצחון של מגרון, אנחנו מצפים לנצח בתביעה המשפטית שהגשנו להכיר באדמות שרכשנו על רכס מגרון, הכרה שתכשיר את הקרקע לקיום החלטת הממשלה להקים את הישוב בראש הרכס, במקום אותו טיפחנו במשך 13 שנה עד העקירה". 

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״אני חושב על הסבל שעבר על המשפחות הנהדרות האלה בשנים האחרונות. בעיניי זה היה מיותר. היה אפשר להגיע לטקס המרגש הזה לפני חמש שנים. אני מקווה שמעתה והלאה כולם יבינו שמגרון החדשה בארץ ישראל היא עובדה מוגמרת״.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מניח אבן פינה

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מניח אבן פינהצילום: דוד דיאמנט

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל: "ראשית, אני רוצה להתחיל בדקה דומיה למשפחת עטר ז"ל, אשר נהרגה בתאונה המחרידה ליד ים המלח. יהיי זכרם ברוך. 
אנו כאן, במקום מושבו של שאול המלך, חזקים, מנוחמים בבניין הארץ וממשיכים את דרך אמונתם של משפחת עטר. הנחת אבן פינה זו, מהווה את תחילת הדרך של מיגרון המתפתחת. מיגרון, היא מהות הציונות, אנשיה הם קהילה תומכת ומדהימה שמהווה דוגמא לסולידריות הישראלית. עם ישראל לא יכול להתקיים ללא התיישבות בכל מרחבי ארצנו. הגיע זמן ריבונות!" השר אריאל פנה לראש הממשלה במהלך נאומו וביקש ממנו להחיל את הריבונות הישראלית כולה ביו"ש.

https://youtu.be/u4rgmlrNzFY

שר התיירות, יריב לוין אמר בטקס: אנו חוגגים פה היום ניצחון גדול להתיישבות. ניצחון על קשיים משפטיים מלאכותיים שהערימו על היישוב. אני גאה בתושבי מיגרון על העמידה הנחושה שלהם. האמת שלנו ממשיכה לנצח, וזכותנו על כל חלקי ארץ ישראל בלתי ניתנת לערעור.״

השר יריב לוין בטקס

השר יריב לוין בטקסצילום: דוברות השר יריב לוין