רבה של צפת: "התעוררנו מהפיצוצים, הדי הקרב הגיעו עד אלינו"

בשיחה עם 'כיפה' תיאר הרב שמואל אליהו את מה שעבר על תושבי העיר במהלך הלילה, בעקבות הירי לעבר ישראל ותגובת חיל האוויר. "מרגישים שצריך לעשות יום הודאה לה' יתברך. היינו על הכוונת", הוסיף

חדשות כיפה דויד ליבנה 10/05/18 12:38 כה באייר התשעח

רבה של צפת: "התעוררנו מהפיצוצים, הדי הקרב הגיעו עד אלינו"
הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

"התעוררנו לקול פיצוצים אדירים. כל העיר קפצה", כך תיאר הבוקר (ה') רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, את מה שעבר על תושבי העיר בעקבות הירי לעבר ישראל מכיוון סוריה ותקיפת חיל האוויר שבאה בתגובה. בשיחה עם 'כיפה' הוסיף הרב כי "כל הלילה שמענו עשרות מטוסים. הדי הקרב הגיעו עד אלינו. כולנו התעוררנו מהקולות של היירוטים".

לדבריו, "אנחנו ממש מרגישים שצריך לעשות יום הודאה לה' יתברך כי היינו על הכוונת. אנחנו מודים על שני דברים - גם על כך ש-16 טילים נפלו בסוריה ולא בישראל וממש מרגישים בזה נס - 'והיו למשיסה שוסייך' - וגם על הארבעה שעברו מעל ישראל ויורטו באוויר, שזה דבר שלא מובן מאליו. 

"אנשים לא מבינים על מה מדובר. פתחו לנו את המקלטים השבוע. צריך להבין שכבר חווינו את המצב הזה במלחמת לבנון השנייה עם מאות טילים רק על צפת. זה לא נעים. אנחנו יודעים שיש לחיזבאללה עשרות אלפי טילים. זה לא שאנחנו מדברים באוויר. זו מציאות שאנחנו יודעים איך היא נראית".   

בתוך כך, הרב אליהו ישתתף מחר בתפילת הודאה מיוחדת בכותל המערבי. העצרת, שאותה יזם הרב אליהו, תתקיים במעמד הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, ורבני ירושלים הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן, ובהשתתפות מאות תלמידים מהחינוך הממלכתי דתי.

לקראת התפילה אמר הרב אליהו כי יש "להודות ולהתפלל על החלטתו של נשיא ארה"ב לבטל את ההסכם האיראני שאיים על ביטחון ישראל ולהעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים הבירה".

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, הוסיף כי "זו חובה וזכות שלנו, כל משפחת החמ"ד, לחזק את מעמדה של ירושלים, להודות לה' על הניסים ועל החסד שעשה עמנו, 'שבכול דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם'. נתחזק בתפילה לה' - 'אבינו מלכנו הפר עצת אויבינו... עוצו עצה ותופר כי עמנו אל'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן