צה"ל תקף עשרות מטרות איראניות: "אחד המבצעים הגדולים של חיל האוויר"

חיל האוויר הפציץ שורת מטרות צבאיות של איראן בסוריה ביניהן בסיסים, משגרים וטילים. תא"ל מנליס: "בשעות הקרובות הם יבינו היטב עד כמה פגענו בהם". צפו בסרטון צה"ל שמדמה את ההפצצות

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/05/18 08:02 כה באייר התשעח

צה"ל תקף עשרות מטרות איראניות: "אחד המבצעים הגדולים של חיל האוויר"
עשרות מטרות איראניות הופצצו. תמונת ארכיון מטוסי חיל האוויר, צילום: פלאש 90. עופר צידון

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (חמישי) עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני בשטח סוריה, זאת בתגובה לירי הטילים האיראנים לעבר רמת הגולן.
 
בטרם תקיפת ישראל, שגרו כוחות איראנים 20 טילים לעבר קו המוצבים הקדמי ברמת הגולן.  מערכות ההגנה ביצעו מספר יירוטים ולא היו נפגעים.

 מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת התקיפה הנרחבת הותקפו אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס, מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס, מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה, מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק, אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי", מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס ותצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

בנוסף לכך הושמד המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה. מטרות נוספות שהותקו על ידי מטוסי חיל האוויר היו סוללות הגנה אווירית סורית, אשר ביצעו ירי על אף האזהרה הישראלית וכן מספר מערכות יירוט אוויריות ( SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה. בדובר צה"ל ציינו כי "כל מטוסינו שבו לבסיסם בשלום.
 
"התקיפה האיראנית לעבר ישראל הלילה", אמרו בצה"ל, "היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי התבססות הכוחות האיראניים בסוריה ולסכנה שהם מהווים לישראל וליציבות האזורית".

מפת התקיפה הישראלית בסוריה

מפת התקיפה הישראלית בסוריהצילום: דובר צה"ל

 
עוד אמרו בדובר צה"ל כי "העורף הישראלי מצוי בשגרה, הלימודים ועבודות החקלאות יפעלו כסדרם, תתאפשר התכנסות עד 1,000 איש בשטח פתוח ברמת הגולן וקצרין בלבד. נדגיש כי יש להקפיד ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ואלה יתעדכנו ככל שיידרש". 
 
תא"ל רונן מנליס, המשמש כדובר צה"ל, אמר בריאיון לגלי צה"ל כי "התקיפה הלילה בסוריה - הצלחה גדולה. פגענו משמעותית המטרות של גיס אל קודס ומשמרות המהפכה ברחבי סוריה. בשעות הקרובות הם יבינו היטב עד כמה פגענו בהם".

לדבריו, "התקיפה האווירית- אחת הגדולות שביצע חיל האוויר בשנים האחרונות. מה שביצענו הלילה זה רק קצה הקרחון מהיכולת של צה"ל, ונראה לי שהאיראנים מבינים את זה. אין כוונה בשלב זה לבצע גיוס מילואים נוסף . ההנחיה לתושבי הצפון היא לשמור על שיגרת החיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן