ראש עיריית מעלה אדומים נגד גנץ ולפיד: לקחתם לנו את שם המפלגה

מפלגת כחול לבן במעלה אדומים רשומה ברשם המפלגות מ-1993 ויש להם בלעדיות על השם. במכתב תלונה לרשם דרשו במפלגה הוותיקה: "מנע את רישום מפלגת 'כחול לבן' החדשה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/03/19 19:07 כח באדר א'

ראש עיריית מעלה אדומים נגד גנץ ולפיד: לקחתם לנו את שם המפלגה
צילום: יובל כהן אהרונוב

האם מפלגת כחול לבן בראשותם של בני גנץ ויאיר לפיד תצטרך לשנות את שמה בקרוב? לחדשות כיפה נודע כי עו"ד יוסף בן דור הגיש תלונה לרשם המפלגות, בשם ראש העיר מעלה אדומים מר בני כשריאל ובשמה של סיעת "כחול לבן", בטענה שלמפלגה בעיר יש זכות ראשונים על השם 'כחול לבן', ודרשו מהרשם למנוע פגיעה בזכותם על השם. 

  "נדהמנו לשמוע כי בהתעלם מזכויות מרשתי ולרבות שמה "כחול לבן" ישנם פרסומים על הכוונה של המפלגה המאוחדת של גנץ ולפיד לקרוא למפלגתם החדשה בשמה של מרשתי- 'כחול לבן'", השתומם עו"ד בן דור במכתבו לרשם המפלגות, "כידוע לכם על רשם המפלגות לפעול לבירור התנגדויות המוגשות לו וההתנגדות מוגשת בהזדמנות הראשונה ומיד לאחר הפרסומים וזאת על מנת שתמנעו מהרישום המטעה אשר פוגע ו/או עלול לפגוע ברשימת "כחול לבן". 

הוראות המרשם קובעות כי לא תירשם מפלגה חדשה בשם הזהה או הדומה לשמה של מפלגה קימת או רשומה, על כן דרשו במפלגת כחול לבן בעיר הקטנה: "הנכם נדרשים לאשר לנו בחוזר כי תמנעו את רישום מפלגת "כחול לבן" החדשה באופן העלול לפגוע בסיעת "כחול לבן" אשר בהנהגתו של ראש העיר מר בני כשריאל".

תנועת "כחול לבן" במעלה אדומים אשר נרשמה כדין עוד בשנת 1993 בהנהגתו של ראש העיר מר בני כשריאל, שיגרו את מכתבם לרשם המפלגות מיד עם ההכרזה על שמה של המפלגה המאוחדת בראשות לפיד וגנץ לפני כשבועיים, ערב הגשת הרשימות לבחירות הכלליות, ב-21 בפברואר. 

ברשם העמותות עדיין לא השיבו לתלונתם של מפלגת כחול לבן במעלה אדומים. ממפלגת כחול לבן בראשות גנץ ולפיד טרם נמסרה תגובה.