ראש המל"ל על פגישתו עם הרב דרוקמן: לא עוסק בפוליטיקה. שמח שלא יוצאים לבחירות

מאיר בן שבת, ששטח בפני הרב דרוקמן את המציאות הביטחונית במטרה שיפציר בבנט לא לפרוש מהממשלה, טען כי בפגישתו עם הרב, הם לא עסקו בפוליטיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/18 20:47 יב בכסלו התשעט

ראש המל"ל על פגישתו עם הרב דרוקמן: לא עוסק בפוליטיקה. שמח שלא יוצאים לבחירות
לא עוסק בפוליטיקה. בן שבת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, התייחס לראשונה לקשירת שמו להסרת איום הפרישה של הבית היהודי מהממשלה. כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות עשר.

"הערב התחוור לי ששמי נקשר בעניינים הפוליטיים על לא עוול בכפי", כתב בן שבת לעובדי המל"ל וציין כי בכל עשרות שנותיו במערכת הביטחונית והציבורית לא עסק בפוליטיקה.

על פגישתו עם הרב דרוקמן כתב, "בוודאי אני שמח מכך שהודות להחלטה שלא לצאת לבחירות אויבנו לא יקבלו סיבות נוספות לצהול". עוד הוסיף כי קשריו "עם הרב דרוקמן נמשכים מזה כ-30 שנה, בתי הגדולה נשואה לנכדו, בת נוספת נשואה לעוזרו". לצד זה הדגיש כי בשיחות שהם מקיימים מעת לעת הם "לא עוסקים בפוליטיקה".

הרב חיים דרוקמן

הרב חיים דרוקמןצילום: יעקב כהן/פלאש 90

אמש פורסם בחברת החדשות כי  מקורבו של ראש הממשלה ולשעבר ראש לשכתו, נתן אשל, יצר קשר עם לשכת הרב דרוקמן. וניסה לברר אם יש דרך לשכנעו שיפציר בבנט ושקד לא לפרוש מהממשלה. בלשכה ענו כי הרב לא עוסק בפוליטיקה, אך חשוב לו להבין האם המצב הביטחוני כה חמור, כפי שתיאר ראש הממשלה, או שאין שום התפתחות דרמטית כמו שאמר בנט.

יממה לפני ההודעה של שרי הבית היהודי, נפגש בן שבת בשעת לילה מאוחרת עם אחד מבכירי הרבנות הראשית בביתו שבמרכז שפירא ולאחריה שוחח הרב עם בנט וניסה לשכנעו שלא לפרק את הקואליציה.

באופוזיציה לא אהבו את הפרסום וטענו כי מדובר בפגיעה בביטחון המדינה. "לא יכול להיות", אמרה ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד, "שראש הממשלה שמנצל כל במה שיוצא כנגד התנהגות חסרת אחריות של שרי הממשלה וחברי הקואליציה במצב הביטחוני הרגיש- עושה בדיוק את אותו הדבר בעצמו".

אלהרר, שהגישה בקשה לדיון מהיר בוועדת חוץ וביטחון, הוסיפה כי "השימוש בראש המל"ל ומסחור סודות המדינה הביטחוניים והרגישים ביותר לטובת השכנוע של הרב דרוקמן, כפי שפורסם על ידי חברת החדשות, זו שערורייה בסדר גודל חסר תקדים בתולדות המדינה הזו".