למה ביקר ראש המל"ל אצל הרב דרוקמן באמצע הלילה?

מקורבו של ראש הממשלה, ראש המל"ל מאיר בן-שבת, ביקר אצל ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, ושכנע אותו לשכנע את בנט שלא לפרוש מהממשלה.

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/18 20:12 יא בכסלו התשעט

למה ביקר ראש המל"ל אצל הרב דרוקמן באמצע הלילה?
הרב חיים דרוקמן, צילום: דברי שיר

הרב דרוקמן בשירות נתניהו? על פי פרסום ב'החדשות', מקורבו של ראש הממשלה, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, ביקר אמש (בין ראשון לשני) בלילה את הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון, ראש מרכז ישיבות בני עקיבא ומבכירי רבני הציונות הדתית, והציג לו מידע בטחוני רגיש, שלא פורסם בתקשורת. בעקבות כך יצר הרב דרוקמן קשר עם יו"ר הבית היהודי בנט, שעוד תכנן להתפטר מהממשלה בבוקר, וביקש ממנו שלא לבצע את המהלך. 

על פי הפרסום, מקורבו של ראש הממשלה ולשעבר ראש לשכתו, נתן אשל, יצר קשר עם לשכתו של הרב דרוקמן. וניסה לברר אם יש דרך לשכנע את הרב לשכנע את בנט ושקד שלא לפרוש. 
התשובה שקיבל אשל הייתה שהרב לא עוסק בפוליטיקה, אבל מה שחשוב לו הוא להבין אם באמת המצב הביטחוני כה חמור כפי שתיאר ראש הממשלה או שאין שום התפתחות דרמטית כמו שאומר בנט.

בשעה 11 בלילה הגיע אל ביתו של הרב דרוקמן ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת. בן שבת הוא מחותן של משפחת דרוקמן וגם גר ביישוב מרכז שפירא. השניים מסתגרים בחדר ומשוחחים בארבע עיניים ואפס טלפונים על המצב הביטחוני. 

מיד לאחר מכן פונה הרב דרוקמן אל לשכת בנט ומבקש לשוחח איתו בדחיפות. הקשר ביניהם אכן נוצר הבוקר, ושם אומר הרב לשר: "היה אצלי שליח של ביבי, ואני חושב שלא צריך לעזוב את הממשלה".

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "ראש המל"ל אינו עוסק בסוגיות פוליטיות. הוא מעולם לא נפגש עם נתן אשל או שוחח עמו ואין לו קשר אליו. בן שבת נוהג לדבר מעת לעת עם הרב דרוקמן. השניים מתגוררים באותו ישוב, שייכים לאותה קהילה והם גם קרובי משפחה העומדים בקשר רציף וחם (בתו של מאיר נשואה לנכדו של הרב דרוקמן)".