צפו: פצועת הפיגוע בעפרה: "הדם של עם ישראל זורם לי בעורקים"

שירה ועמיחי איש-רן ערכו מסיבת עיתונאים בבית החולים, יחד עם הוריהם, סיפרו על הימים מאז הפיגוע וספדו לתינוקם עמיעד ישראל, שנפטר לאחר שלושה ימים של מאבק על חייו. "הדם של כל עם ישראל זורם לי בעורקים כרגע" אמרה אימו, שירה. האב עמיחי: "בשלושה ימים התינוק שלנו איחד את העם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/18 18:15 ח בטבת התשעט

צפו: פצועת הפיגוע בעפרה: "הדם של עם ישראל זורם לי בעורקים"
שירה ועמיחי איש-רן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בני הזוג שירה ועמיחי איש-רן, תושבי אלון מורה שנפצעו בפיגוע בצומת עפרה לפני שבוע, ושכלו בסוף השבוע את תינוקם שהרופאים נאלצו ליילד בבית החולים, קיימו הערב (א') מסיבת עיתונאים בבית החולים שערי צדק, בו הם מאושפזים, וסיפרו על הימים מאז הפיגוע, על מצבם ועל התמיכה שהם מקבלים 'מכל עם ישראל'.

https://www.facebook.com/kan.news/videos/2311468655595273/

בפתח מסיבת העיתונאים אמר עמיחי: "רצינו להתחיל קודם כל להגיד תודה לקב"ה, שעשה לנו ניסים שאשתי יכולה לשבת איתנו היום, שפגעו לי שלושה כדורים ברגל ואני בעזרת השם עוד אוכל ללכת". הוא הודה לצוות הרפואי, לפרמדיקים, לבני המשפחות ו"לכל עם ישראל, שאתם, פשוט איזה כיף להיות חלק מעם כזה שכל הזמן שולחים מכתבים, הודעות, מתקשרים, ביקורים, נון סטופ כל הזמן".

שירה סיפרה על הדרך לבית החולים לאחר הפיגוע: "הבחור פה שיושב (הפרמדיק שליווה אותה) הוא זה ששמר עליי בהכרה, כל הזמן אמרתי לו אני מאבדת את ההכרה, הוא אמר לי את לא מאבדת את ההכרה. זה ממש בזכותו. אז כן אנחנו זוכרים כל מה שהיה. מהרגע הראשון, אני עד בעצם כמו שעמיחי אמר עד חדר ניתוח הייתי בהכרה".

שירה ועמיחי בדרך למסיבת העיתונאים

שירה ועמיחי בדרך למסיבת העיתונאיםצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שירה הודתה לצוות בית החולים: ''לא קל להיות חולה. אין לי מילים לתאר כמה תמיכה הם נותנים לנו נפשית ופיזית. תודה לפראמדיקים, בזכותם אני חיה. כמובן תודה לקדוש ברוך הוא. איבדתי המון דם בפיגוע, והייתי צריכה לקבל הרבה מנות דם. אני מרגישה שעם ישראל תומך בי נפשית, מחזק אותנו בכל צעד ושעל. עם ישראל מחזק אותי פיזית, הדם של כל עם ישראל זורם לי בעורקים כרגע, בכלל לא שלי, זה נותן הרבה כוח''.

בעלה עמיחי סיכם: "יכולים להיות חילוקי דעות, אבל בסוף אנחנו עם אחד. האויבים שלנו יכולים לירות בנו, לדקור אותנו, לדרוס אותנו, יכולים, לא יודע, למצוא כל מיני, לזרוק אבנים, כל מיני דרכים לעשות פיגועים, יכולים לרצוח אותנו, את הילדים שלנו, אבל הם לא יכולים לשבור אותנו. אנחנו לא ניתן להם".

ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר בבית החולים "שערי צדק", עדכן במצבה של שירה: "שירה כבר לא בסכנת חיים, דרכה עדיין ארוכה. השיקום יהיה ארוך. היא נפגעה בעיקר בגפה התחתונה, דרושה הרבה פיזיותרפיה, מצפים לה עוד ניתוחים והתהליך יהיה ארוך. אבל אני חייב לציין שהיא מאוד חיובית ומאוד מעודדת בנפשה ואני מצפה שהשיקום יהיה מוצלח והיא תשתקם".

הלווייתו של עמיעד ישראל הי"ד

הלווייתו של עמיעד ישראל הי"דצילום: רועי חדי

בתשובה לשאלה אם שירה תוכל ללדת עוד ילדים ענה ד"ר שוורץ: "כמובן שזו השאלה שהטרידה אותה ביותר והיא שאלה על כך את הרופאים. אנחנו מעריכים שלא תהיה לכך השפעה בעתיד".

כזכור, לאחר פטירת בנם של שירה ועמיחי, שיולד לאחר הפיגוע בחודש השביעי להריון ולא הצליח לשרוד, נערכה לו ברית וניתן לו שם, עמיעד-ישראל, ולאחר מכן נקבר בהר הזיתים. אביה של שירה, חיים סילברשטיין, סיפר במסיבת העיתונאים על ההלוויה של נכדו: "זה היה קשה במיוחד, בגלל ששירה ועמיחי לא היו שם ונותרו בבית החולים. אנו שמחים שהם לפחות הספיקו להיפרד מבנם בפגייה, בטרם הובא למנוחות. הרגשנו סגירת מעגל שזכינו לטמון אותו בהר הזיתים".