"ברור לי שהסיבה שעמיעד בא לעולם היא כדי לאחד את עם ישראל"

תינוקם של שירה ועמיחי איש-רן, שנפצעו בפיגוע הירי בעפרה, הובא למנוחות מספר ימים לאחר שנולד. סבו: "איזו שמחה. נכד ראשון. ואז צרור יריות. השמחה נקטעה. אנחנו מכריזים כאן בלב ירושלים לאויבינו - לעולם לא תצליחו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/18 08:37 ה בטבת התשעט

"ברור לי שהסיבה שעמיעד בא לעולם היא כדי לאחד את עם ישראל"
הלווייתו של עמיעד ישראל הי"ד, צילום: רועי חדי

מאות ליוו אמש (רביעי) למנוחות בהר הזיתים בירושלים את עמיעד ישראל הי"ד, התינוק שנולד לאחר פיגוע הירי בעפרה אך לא שרד.

הרב רפאל איש-רן, סבו של התינוק, אמר "הבן יקיר לי. מאוד. אתה יקר לנו. מי נקרא יקר? בני ציון היקרים המסולאים בפז. אתה מבני ציון. אל תקרי בנייך אלא בונייך. בני ציון הם אלה שבונים את ארץ ישראל. ולא הספקת. אבל אין הרבה אנשים שחיו הרבה מאוד שהצליחו לאחד את עם ישראל כמוך".

עוד הוא ציין כי "כולם זועקים תפילות בפני אבינו שבשמים. המסר שלנו הוא שמעט אור מסלק הרבה חושך. ועם הרבה אור שלך אנחנו נסלק את כל החושך שלהם. המסר שלנו ברור: אותנו לא ישברו. אנחנו בוכים נכון אבל אותנו לא ישברו. יהיו עוד בוני ציון והם יבנו את ציון את ירושלים את ארץ ישראל כולה. *בהלכה כתוב שצריך לתת שם לתינוק. וההורים שלך נתנו לך שם. עמיעד ישראל. והמשמעות שלו גדולה.עם ישראל פה לעולמי עולמים. לא נבוש לא נכלם בתורתנו במורשתנו באמונתנו". 

סבו השני, חיים סילברסטיין, פנה לבני הזוג, שירה ועמיחי, ואמר: "התחתנתם רק לפני 9 חודשים. וכשהתבשרנו על ההיריון איזו שמחה. נכד ראשון. נין ראשון. הדלקת נר שמיני שמחה אצל הורי עמיחי. ואז צרור יריות. השמחה נקטעה. אנחנו מכריזים כאן בלב ירושלים לאויבינו. לא תצליחו. לעולם לא תצליחו. אנחנו חזקים יותר מכם. אנחנו צודקים יותר מכם. אנחנו שייכים לכאן יותר מכם. אנחנו ננצח אתכם תינוקנו הרך ה יקום דמו. כבר עשה רבות בטרם מלאו לו 4 ימים. הוא איחד את עם ישראל בארץ ובעולם. שחיבק בתפילה בחסד ובאהבת חינם. ולבסוף כאן ועכשיו הוא מקיים מצוות ישוב ארץ ישראל בירתנו הנצחית".

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2366504933363794&id=100000129321380

אחיה התאום של שירה אמר בכאב: "שירה אמרה לי; 'ברור לי שהסיבה שעמיעד בא לעולם היא כדי לאחד את עם ישראל'".

אמש, מספר ימים לאחר שנולד, נפטר תינוקם של שירה ועמיחי איש-רן שנפצכו בפיגוע הירי בצומת עפרה בתחילת השבוע. שירה נפצעה באורח קשה, לאחר שספגה פגיעות ירי בבטנה בעודה בהיריון מתקדם, והרופאים הצליחו ליילד את בנה הראשון. עם זאת, מאמצי החייאתו לא צלחו וכעבור שלושה ימים הוא נפטר. שעות לפני הלווייתו, בחרו ההורים להעניק את השם, עמיעד ישראל, לבן שלא יראו עוד.

יוסי דגן ראש המועצה אזורית שומרון אמר במסע ההלווייה כי "נקמת ילד קטן לא ברא השטן. השומרון איבד השנה 4 אנשים בפיגועי טרור. והיום אנחנו קוברים את החמישי תינוק בן יומו מול מי אנחנו עומדים. איזה אנשים שפלים. אנחנו לא נסתפק יותר בטיפול כירורגי של תפיסת המחבל. עד מתי. עד מתי יישפך דם יהודי. נמאס מהרפיסות אנחנו דורשים פעולות תגמול. *אנחנו דורשים ממך אדוני ראש הממשלה שתכריז עכשיו על בניית ישוב חדש ליד הישוב אלון מורה לזכר עמיעד ישראל התינוק הקטן. סמוך לישוב בו מתגוררים הוריו אנחנו נשבעים כאן שאנחנו ננקום את מותו של עמיעד ישראל. בבניה. בניה בניה. נצח ישראל לא ישקר

הרב שמואל אליהו: "התינוק הקטן ביותר שנרצח בידי מחבלים. מבחינתם כל זיק של חיים צריך לכבות אותו. מבחינתנו כל זיק של חיים הוא שמחה ואור. הלב של כל עם ישראל פעם עם הלב של התינוק הזה. אנחנו נמצאים פה בשם כל עם ישראל".