פרשיות השבוע

השבוע מגלה רחלי את הכביש העוקף במחלף ההלכה, ומגלה סודות שמשרד הפנים מסרב לחשוף. בכל אופן מומלץ להחזיק טישו בזמן הקריאה.

חדשות כיפה רחלי כהן 06/01/08 00:00 כח בטבת התשסח

זהירות! כביש!

כל נהג ותיק המבלה את דרכיו בכבישים, יודע שכבישי ארצנו סובלים מהזנחה,מבניה גרועה ומחוסר חשיבה בסיסית בהצבת תמרורים ובבניית המחלפים. נסו לדוגמא להגיע לרחוב ראשי בחיפה רק דרך הסתכלות במפה. חזקה עליכם שתמצאו עצמכם מנווטים מול עשרות תמרורי "אין כניסה" ו-"חד סיטרי", כשאתם מנסים נואשות למצוא את הדרך החוצה, ולא.רוורס בכביש חד סיטרי זה לא חוקי. שורש הבעיה כמובן, טמון במהנדסי הכבישים שנמצאים בהפסקת צהריים. באופן קבוע. ברור.

וכמו בכבישי הארץ, גם הניווט בכבישי ההלכה הוא לא פשוט. כי על כל כביש ראשי מדאוריתא, תוכל למצוא כביש עוקף מדרבנן ואינסוף מחלפים רפורמים,אורתודוקסים וקראים למיניהם.


מסלול מיוחד לחתולים (צילום: Martin-cc-by-da)


מחלף ההלכה

השבוע, נחנך בשעה טובה מחלף הלכה חדש העונה לשם: "היתר מכירה לחתולים וכלבים" שנועד לעקיפת האיסור על סירוס חיות מכל סוג שהוא, כולל חיות מחמד. הוגה הרעיון הוא שמואל דברת, בוגר ישיבה וסטודנט לתואר שני בניהול קונפליקטים במשא ומתן שרצה מאוד לסרס את חתולו.

המחלף,אם תהיתם, לא קיבל אישור משום רב שהוא, אלא להיפך "קודם כל ההיתר (היתר המכירה) הוא רק בגלל ששמיטה בימינו היא מדרבנן, בעוד האיסור לסרס, לפי חלק מהשיטות,היא מהתורה. דבר שני, גם על היתר המכירה אנחנו סומכים רק כשאין ברירה",כך הרב אריאל בתגובה לרעיון המקורי.

אז כרגע, כמו שהבנתם, הנסיעה במחלף הזה היא אסורה. אבל אל דאגה. בארץ כמו בארץ, ברגע שהבת/הבן של יזדקקו לעניין, כבר יהיה מי שיטפל בסוגיה. נסיעה טובה.

הוועדה לבחירת וועד האחראי על התוועדות הוועדות

וכמו הבדיחה המפורסמת על הגמל שבכלל היה אמור להיות סוס, אבל מי שהנדס אותו זו הייתה וועדה, כך גם החלטת הוועדה למינויי דיינים ל"דחיית ההחלטה על מינוי הר מצגר", סובלת מחוסר הגיון בסיסי שמביא לצחוק במקרה הטוב, ולגיחוך קל במקרה הרע.

מצד אחד, אומר ח"כ החבר בוועדה "שההחלטה בענין זה היא קשה ומורכבת מאוד. במשך 60 שנות קיומה של מדינת ישראל לא היה דבר כזה. עוד נצטרך לבחון היטב את כל החומר הרלוונטי הקשור לעניינו של מצגר והחשדות נגדו ולהחליט בעניין". ומצד שני-"אין זה מתקבל על הדעת שאדם שעד לפני ארבע שנים לא הייתה לא כלל הסמכה לעסוק בדיינות, יתמנה לנשיא בית הדין", כך המפגינים נגד המינוי. אז מה יהיה בסוף, רק ימים יגידו. או שמא הרב מצגר יפתור כבר לבד את התעלומה?

בקרב נגד צבאות ה

חבר הכנסת חיים אורון פנה השבוע הביטחון בדרישה להפסיק לאלתר את פעילות חב"ד בבסיסי צה"ל בעקבות "ההסתה החמורה" לדבריו, של פעילים בחב"ד נגד ראש הממשלה ושריה בכינוס של "המטה העולמי להצלת העם והארץ". לדבריו "יש למנוע את חשיפת של חיילי צה"ל לעמדותיהם המסוכנות של מנהיגי התנועה ופעיליה".

דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, אמר בתגובה לכתבה שפורסמה באתר ynet כי "חב"ד כבר הביעה פעמים רבות את התנערותה המוחלטת מהשתלחויותיו שלוחות הרסן של הרב וולפא, שעומדות בניגוד מוחלט לדרכה של התנועה ולסגנונו של הרבי מליובאוויטש."

יכול להיות באמת שמדובר בפלגים שונים בתוך התנועה, ושהמיעוט נמצא בצד הקיצוני. אבל כך או כך, בקשתו של ח"כ אורון מגוחכת. "חשיפת חיילי צה"ל לעמדותיהם?!",ניסיתי באמת להיזכר מתי בפעם האחרונה הנחת תפילין, חלוקת אוכל, שתיה וערכות חג נחשבה למסוכנת, ואז הבנתי. כשזה נותן לך פרסום בכל התקשורת גם מגבעת שחורה היא סכנת נפשות. ראו הוזהרתם.


בני"ש וגולני? רק במוזיאון


שתי כיפות במטרה אחת

שתי חטיבות החי"ר האטרקטיביות של צה"ל - גולני והצנחנים, לא יכללו החל מחודש מרץ הקרוב מחלקות מיוחדות לבני ישיבות ההסדר, כך החליט ראש אגף משאבי אנוש האלוף אלעזר שטרן. מאות מבני הישיבות, שחלמו להגיע ליחידות המבוקשות, ייאלצו בעקבות ההחלטה לשרת בחטיבות אחרות, וראשי הישיבות זועמים ואומרים כי "מדובר בהחלטה כוחנית, שמבטאת אטימות וחוסר הגינות".

עימות פרץ השבוע בכנסת בין חבר הכנסת מיכאל מלכיאור (עבודה) לבין נערה שנפגעה בפינוי עמונה. לאחר שמלכיאור דיבר על זכויות ערבים ודרוזים אמרה הנערה "איך חבר הכנסת מלכיאור מדבר על זכויות ערבים וגויים כשהזכויות שלנו נפגעות כל הזמן" וזכתה לתשואות.

שני אנשים. שני תפקידים בכירים. שניים שמתהדרים בדתם. שתי הטפות מוסר. שניהם למגזר הדתי. שני אנשים שעוד כמה דברים עלו להם לראש חוץ מהכיפה. ובעיקר שני אנשים שצריכים כבר לפרוש, והכי צריכים - שעון מעורר בתור מתנת פרידה. ואל דאגה. לא יהיה קשה למצוא ספונסר.

תביטו עם טישו

שלמה ארצי שר עם מקהלה חסידית. כל מילה נוספת מיותרת.

תרומת איברים משפחתית. פעמיים. אחות לאח קטן. כל מילה מיותרת.

על זוגיות וחיזוק הקשר. וזה דווקא כדי להפטר מהטישו. ב"הצלחה!


מתרחבים...

אצלנו במושב, יודע כל אורח המנסה לשווא למצוא דרכו לכוון צימר בו הוא מתארח, אין שמות של רחובות. כאשר תבקש לדעת כיצד הינך מגיע לסופר, ההדרכה תכלול רפתות, שדות ואוטובוסים נטושים (סתם. יש רק אחד) כנקודות ציון. אך כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, ותושב המושב שגילה במשרד הפנים שבמידה ואין לרחוב בו אתה גר שם, אתה יכול לבחור לך שם המוצא חן בעיניך ולרשום אותו בתעודת הזהות. לא נציין את מהן נטיותיו הפוליטיות של האיש, רק נציין שיש כיום לא מעט אנשים הדרים ברח כהנא ואינם מודעים לכך כלל.

אך בצפת, מקום בו המודעות תופסת מקום של כבוד, לא רק שהתושבים יודעים את שמותיהם של הרחובות, הם גם מעוניינים להחליף אותם בשביל המזל. השבוע פורסם כי הרחוב הקרוי ע"ש דוד רמז, יזכה להקרא ע"ש הבבא סאלי, בתקווה ששינוי השם יביא לשינוי המזל ברחוב.

"אנשים כאן כבר לא יודעים מי היה דוד רמז, ולכן ביקשו להחליף את השם. בנוסף, שינוי השם יביא ברכה לרחוב. למרות שאני לא אדם דתי, אני משוכנע ששינוי השם ישנה את הרחוב הזה", אמר יו"ר ועדת שמות וסגן ראש עיריית צפת, ראובן שדה.

אז אם אתם גרים ברח "עולי הגרדום" "שח"ל" או "אסון הל"ה", אולי כדאי שתשקלו לעבור דירה.

אלו שגרים ברח רבין, אגב, צריכים לחשוש רק אם יש להם ברח גם משפחה בשם עמיר ואלו שגרים ברח הנשיא לפחות כרגע, סביר להניח שיזכו להרבה שנות חיים.

אה,כן. ואם אתם גרים ברח סומסום, אני אודה לכם מאוד אם תכינו חומוס לארוחת צהריים. הפיתות עליי.