טרנד חדש: סדנאות זוגיות

אם עברתם את כל הדאגות הגדולות של הצלם, התזמורת וטעם הקינוח, נשארה לכם רק משימה אחת קטנה - לחיות ביחד. סדנה חדשה מלמדת אתכם איך לעשות את זה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/07 00:00 ט בטבת התשסח

טרנד חדש: סדנאות זוגיות

כן, הסרט הזה הוא מציאות, כמעט אצל כל מי שהולך להתחתן. יש הרבה רצון טוב בלב, הרבה אהבה בעיניים. רגע לפני שאתם צועדים על החופה - החיים כולם מקבלים צבע אחד ורדרד. אולי זה הטלנובלות שראינו שהיינו קטנים, אולי זו הרומנטיקה שמחלחלת (ואולי טוב שכך) לכל פינה בחיינו, כך או כך, תיאורם של חיי משפחה במוחם של נערים ואנשים מתבגרים לעתים קרובות ביותר מסתיימים ברגע הזה - החופה.

אך מה קורה אחרי? מה קורה למחרת? שלא לדבר על לאחר חודש, ושנה, ועשרות שנים? את המציאות הזאת כבר מעט קשה לדמיין - אולי בגלל שאין טלנובלות שנמשכות עשרות שנים.

בהסתכלות סטטיסטית יותר על הדברים - בישראל של היום אחוז הגירושים עולה מדי שנה ושנה. פתאום פגישה ברבנות נצבעת בצבע אחר מהפעם הראשונה שביקרתם שם.

לשאלת "השנים שאחרי" קמו בשנים האחרונות מגוון רב של ארגונים המכשירים את בני הזוג לחיי הנישואין. שלא כמו בימים עברו, מרבית הכלות במגזר הדתי, וכמות גוברת של זוגות במגזר הציבורי, כבר לא מסתפקים בסימון "וי" על מדריכת הכלות שמספקת הרבנות, ותרות אחרי דמות שתעביר אותם לימוד משמעותי יותר. גם מבחינת תוכן הלימוד, נעשה שינוי משמעותי: לתכנים ההלכתיים מתווספים לימודים מעמיקים על משמעותם של חיי משפחה.

אך כדרכו של המוח היהודי - לא תמו עוד החידושים וההמצאות המבורכות גם בתחום זה. בקרוב, עתידה להיפתח בגליל סדנה ראשונה מסוגה להדרכת זוגות לחיי נישואין. הסדנה, שתיעשה בהשתתפות שני בני הזוג בסוף שבוע אחד, מורכבת ממגוון שיעורים והדרכות בנושאים השונים המרכיבים את הבית: החל מכלכלת הבית, דרך תקשורת ומחשבה זוגית, ועד למשמעויות הגבוהות יותר של בית ישראלי.

על פיתוח הסדנה אחראים, איך לא - שניים - הילה ואילן יפרח מבית רימון.

הילה, מדריכת כלות במשך שנים, מדגישה את העובדה שההכנה לכלות מרוכזת בהלכות נידה בעוד שיסודות החיבור בין איש לאשתו כמעט ואינם מדוברים. "העולם הרוחני היהודי מעניק כל-כך הרבה כלים לזוגיות בריאה ותוססת, שכל מה שצריך, זה רק לאסוף את האורות ולהוריד אותם למסגרת מעשית. זה מה שניסינו לעשות בתוכנית".

אילן, מנגד, ר"מ במכינה הקדם-צבאית בבית רימון ומנחה קבוצות, מספר, שאת רוב הרעיונות, הם שאבו מזוגות שהם ליוו לפני החתונה. "אחרי עשרות שעות מנוע עם זוגות לקראת חתונה, פתאום קלטנו, שזה הזמן הכי טוב לצייד את הזוג בכלים פשוטים וחזקים, שילוו אותו אחר כך למשך כל החיים". "הטעות הגדולה היא שיש חשש ראשוני אצל זוגות להגיע לסופשבוע כזה בגלל שהתפיסה היא שבזוגיות מטפלים רק כשיש בעיות. אנחנו חושבים בדיוק הפוך- זמן הארוסין הוא הזמן הכי מוצלח לשדרג את הזוגיות, רגע לפני שיוצאים לדרך".

פרטים נוספים על הסדנא ניתן למצוא כאן