הרב פרץ יחליט מי האישה שתשוריין בבית היהודי

לחדשות כיפה נודע כי הוועדה המסדרת הסמיכה את יו"ר המפלגה לבחור את המחליפה של יפעת ארליך במקום השלישי השמור לנשים. המועמדות: עידית סילמן או ניצנה דרשן לייטנר

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 21/02/19 10:28 טז באדר א'

הרב פרץ יחליט מי האישה שתשוריין בבית היהודי
יחליט מי תחליף את ארליך. הרב פרץ, צילום: פלאש 90

בבית היהודי נלחמים נגד השעון בניסיון למצוא מחליפה ליפעת ארליך שפרשה מהמפלגה. לחדשות כיפה נודע כי מי שיקבע את זהות האישה שתשוריין במקום השלישי, הוא יושב הראש, הרב רפי פרץ, שיבחר בין שתי מועמדות.

בהודעת הבית היהודי נאמר כי הוועדה המסדרת תתכנס כדי להחליט על המועמדת החדשה, אך ממידע שהגיע לחדשות כיפה עלה כי הוועדה הסמיכה את הרב פרץ לקבל בשמה את ההחלטה.

עידית סילמן

עידית סילמןצילום: אבישג שאר-ישוב

המועמדות הסופיות שביניהן יבחר יו"ר המפלגה, הן שתיים ששמם כבר עלה בעבר - חברת המרכז עידית סילמן ומנכ"לית ארגון שורת דין ניצנה דרשן לייטנר. לייטנר הייתה מועמדת גם לראשות המפלגה ואילו סילמו הגיעה לקו הגמר בפעם הקודמת כשהתמודדה מול יערה ישורון וארליך שלבסוף נבחרה. יש לציין כי סגירת הרשימות לכנסת תהיה הערב בשעה 22:00, כך שההחלטה צריכה ליפול עד אז.

מוקדם יותר דווח כי ארליך, שנבחרה רק לפני מספר ימים, החליטה לפרוש מהבית היהודי, ככל הנראה כתוצאה מאישור החיבור עם עוצמה יהודית. בהודעת המפלגה נאמר כי "יפעת ארליך, מועמדת מספר 3 ברשימת הבית היהודי, הגיעה להסכמה בהבנה הדדית  עם יו״ר המפלגה תא״ל (במיל) הרב רפי פרץ על פרישתה מהרשימה".

ניצנה דרשן לייטנר

ניצנה דרשן לייטנרצילום: כיפה

יש לציין כי ארליך הבהירה אמש כי כל החלטה שתעבור במרכז תהיה מקובלת עליה. "אני מבקשת להבהיר שאחרי ששוחחתי והבעתי את דעתי בפני יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לגבי איחוד עם מפלגות שונות,לא איימתי בהתפטרות. מדובר בספין. כל החלטה שתתקבל במפלגה תהיה מקובלת עלי", אמרה.

סיבה נוספת שיתכן והובילה את העיתונאית לשעבר לפרוש, נעוצה בטענות כי ביקשה להיות המועמדת שתשוריין במקום ה-28 בליכוד, לאור ההסכם שבין הליכוד לבית היהודי-האיחוד הלאומי. במפלגה חששו כי במידה ויאושר לה לקבל את השריון, לאחר הבחירות היא לא תסכים לחזור לשורות מפלגות הציונות הדתית.