הרב עמיחי אליהו יתמודד על מקום ברשימת האיחוד הלאומי

בנו של הרב שמואל אליהו ונכדו של הרב מרדכי אליהו, יתמודד על מקום ברשימת האיחוד הלאומי. 128 חברי המרכז יכריעו מי יהיה יושב ראש הסיעה הבא, ומה תהיה רשימת המפלגה לכנסת הבאה

חדשות כיפה מירב כהן 03/01/19 17:50 כו בטבת התשעט

הרב עמיחי אליהו יתמודד על מקום ברשימת האיחוד הלאומי
הרב עמיחי אליהו, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

מפלגת האיחוד הלאומי מקבלת חיזוק: הרב עמיחי אליהו, בנו של הרב שמואל אליהו והנכדו של הרב מרדכי אליהו, צפוי להגיש את מועמדותו לחבר ברשימת מלפגת האיחוד הלאומי לכנסת ה-21. 

מעבר לשושלת המוכבדת, הרב אליהו הוא מנכ"ל אגוד רבני קהילות, מהרבנים הצעירים הבולטים בציונות הדתית שמרבה להתבטא ולהביע את דעותיו ברשתות החברתיות. 

התבטאויותיו על קהילת הלהט"ב הצליחו לעורר מהומות, כאשר שאל: "איך הצליחו ארגונים אקטיביסטים, לקחת את מה שהוגדר רפואית כמחלה,  את מה שנוגד את הטבע הכי בסיסי של האנושות - ולהפוך אותו לנורמה בינלאומית?".

הרב אליהו הצעיר, הצליח להרגיז גורמים בציונות הדתית כאשר תקף את ארגון 'נאמני תורה ועבודה', וכתב כי "חברי הארגון' עברו את גבול הפתאטיות והאובססיה". 

אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ

אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ'. ידעו ימים יפים יותר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שני בעוד שבועיים (14.2.19, ח' בשבט) יתכנסו 128 חברי מרכז המפלגה כדי לבחור את יו"ר המפלגה, ואת רשימת המפלגה לכנסת הבאה. חברי המרכז יצטרכו להכריע מי יהיה יושב ראש המפלגה הבא- השר אורי אריאל, המשמש כיו"ר המפלגה כבר 18 שנה, או הטוען לכתר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

מועמדים בולטים נוספים,המתמודדים על מקום ברשימת המפלגה הם: מנכ"ל המפלגה בעבר נחי אייל, יו"ר תנועת שוברות שוויון נעמה זרביב ומנכ"ל המפלגה הנוכחי אופיר סופר.

מצבה של המפלגה בסקרים לא מזהיר לאחר עזיבתם של ראשי הבית היהודי, השר נפתלי בנט והשרה איילת שקד את המפלגה, לטובת הקמת מפלגת ימין חדשה.