פעילים בבית היהודי: "הרב רפי פרץ עושה כל טעות אפשרית"

מינויים שנויים במחלוקת ופרישות של בכירים, לא כך חשב הרב פרץ להתחיל את תפקידו כיו"ר המפלגה. פעילים מרכזיים במפלגה מאיימים: "אם הרב רפי ימשיך כך - נעבור לימין החדש"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/02/19 17:39 ה באדר א'

פעילים בבית היהודי: "הרב רפי פרץ עושה כל טעות אפשרית"
הרב רפי פרץ במהלך כהונתו כרב הצבאי הראשי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבית היהודי עומד לפני פירוק? הרב רפי פרץ נכנס לכהונה כיושב ראש מפלגת הבית היהודי לפני ימים אחדים וכבר הרוחות סביבו סוערות. דוברו, מאיר ליוש, פרש מתפקידו ימים ספורים לאחר שהתמנה לתפקיד. פרץ מינה את דוידי בן ציון, שהגיע למקום החמישי ברשימה, לראש המטה שלו. בכירים במפלגה טוענים כי "הרב רפי נופל לכל בור אפשרי", ומאיימים "אנחנו נפרוש". 

מינויים שנויים במחלוקת ופרישות של בכירים - הוועדה המסדרת, שמינתה את הרב רפי, לא האמינה שכך יחל היו"ר הטרי את תפקידו. היום (א') החליטו בלשכת היו"ר למנות את דוידי בן ציון לתפקיד ראש המטה של הרב פרץ. השטח אוהב את דוידי ואף תמך במהלך. בן ציון הצליח להתברג למקום החמישי ברשימת המפלגה, מיד אחרי חברי הכנסת המכהנים. 

היום (א') נערכה פגישה של בכירי המפלגה, בה נכחו היו"ר, הרב רפי פרץ, מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, יועצו הפוליטי של פרץ - דובי מגנהיים, ראש המטה החדש - דוידי בן ציון, ח"כ מוטי יוגב ודוברו, דוברו של פרץ - מאיר ליוש, רועי וולף, דוברו של ח"כ ניסן סלומיאנסקי, ויובל צור, ממקורביו של פרץ. מטרת הפגישה היתה התנעה ראשונית של קמפיין הבחירות, וחשיבה על המשך המשא ומתן מול האיחוד הלאומי. 

במהלך הפגישה הודיע פרץ לנוכחים על תפקידו החדש של בן ציון, אחרי שהאחרון התנגד למינויו של פרץ לתפקיד היו"ר. פעילים במפלגה טוענים כי בן ציון פעל בצורה לא הגונה מול ח"כ יוגב במהלך הפריימריז. 

מקורבי הרב פרץ טוענים בשיחה עם חדשות כיפה כי הרב רפי רצה "להצמיח מישהו מבפנים שהשטח אוהב", אך נראה שהוא נתקל בלא מעט התנגדויות. בן ציון, מתפקד כסגן ראש מועצת שומרון, לא מתכוון להתפטר מתפקידו, אלא יתפקד כראש המטה של פרץ בהתנדבות. 

גורמים בבית היהודי: "התלמידים של הרב רפי שולטים בלשכה בלי להבין בהתנהלות תקשורתית"

בכירים במפלגה טוענים כי הרב רפי מקיף את עצמו בתלמידיו: "הם מחליטים דברים הקשורים בניהול תקשורתי, ולא מבינים איך לעשות את הדברים". דוגמא לכך היא, כי בסוף השבוע האחרון סיכם הרב פרץ להתראיין למגזין סוף השבוע של 'בשבע', אך לא עמד בהסכמים, והתראיין לעיתונים מקור ראשון וישראל היום. בשבע 'הענישו' את פרץ וביטלו את הגעתו לכנס 'בשבע', המתקיים מחר, אך בינתיים הם חזרו בהם והרב פרץ יוזמן להופיע בכנס. 

פעילים מרכזיים במפלגה אומרים לחדשות כיפה, כי ההתנהלות הבעייתית של ראש המפלגה מדאיגה אותם. לדבריהם, במידה והרב פרץ ימשיך להתנהל כך - הם יפרשו מהמפלגה, ויעברו למפלגת הימין החדש. 

מלשכתו של הרב רפי פרץ נמסר כי הוא עדיין בשלבי בניית המטה. מינויים ופרישות אלו דברים טבעיים שקורים בתחילת הדרך. 

נקודת הפתיחה שלנו שהבית היהודי מוביל את המפלגה המשותפת

המשא ומתן בין מפלגת האיחוד הלאומי לבית היהודי נמצא בעיצומו. כל צד מתבצר בעמדתו, אך כפי שפורסם בחדשות כיפה, הרב פרץ לא מוכן לפשרה פוליטית. גורמים בלשכת פרץ, שבטנם מלאה על התנהלותו של סמוטריץ', אמרו לכיפה כי "כל משא ומתן יתחיל ויגמר כשהבית היהודי נמצא בראש".