בבית היהודי נערכים לריצה עצמאית

לאחר פיצוץ במשא ומתן הערב בין האיחוד הלאומי לבית היהודי, בבית היהודי אומרים שהם נערכים כבר הערב לריצה עצמאית. ל'חדשות כיפה' נודע כי למרות הסכמה בין הצדדים, הרב פרץ שינה את דעתו ברגע האחרון

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/02/19 21:45 ד באדר א'

בבית היהודי נערכים לריצה עצמאית
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. מאבקים על הראשות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

המשא ומתן בין האיחוד הלאומי לבית היהודי ככל הנראה מגיע לקיצו ללא שום פשרות. בבית היהודי אומרים כי: "המשא ומתן עם האיחוד הלאומי הגיע הערב למבוי סתום. הבית היהודי נערך כבר הערב לריצה עצמאית וממשיך לבחון אפשרויות נוספות".

ל'חדשות כיפה' נודע כי ביום חמישי הגיעו בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ להסכמות על הנהגה משותפת, כתבו טיוטת הסכם, ואף הצטלמו לוחצים ידיים. חצי שעה לאחר צאת שבת הרב רפי פרץ מתקשר אל בצלאל סמוטריץ': "התייעצתי עם משפחתי, אני לא יכול להסכים להנהגה משותפת, אני אהיה מס' 1 ואתה תהיה מס' 2 על כל המשתמע מכך. הבית היהודי חייבת להיות ספינת הדגל, אחרת אני אמעל באמון שולחיי ואשחק לידי בנט".

סלע המחלוקת כזכור בין שתי הסיעות, היא הדרישה של האיחוד הלאומי לאחת משתי האופציות: או ראשות הבית היהודי, או התיק הבכיר והנהגה משותפת. על פי סקר שהתפרסם היום בחדשות 12 ופורסם גם כאן ב'חדשות כיפה', בריצה נפרדת, אף אחת מהסיעות לא תעבור לבדה את אחוז החסימה, נתון שככל הנראה יגרום לעוד מספר פגישות בין צוותי המשא ומתן ואולי אף תגיע בסופו של דבר לביתו של הרב חיים דרוקמן. עוד נודע ל'חדשות כיפה' כי באיחוד הלאומי הציעו גם לבצע סקר עומק לגבי הנהגת הבית היהודי. קודם לכן יחליטו הצדדים לריצה משותפת ולאחר הסקרים ולפיהם נחליט מי יעמוד בראש.

כפי שפורסם ב'חדשות כיפה' ביום חמישי האחרון, הסתיימה פגישה שנייה בין צוותי המשא ומתן של 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' ללא הסכמות. בבית היהודי רואים בסמוטריץ' כמי שתוקע את המשא ומתן, זאת לאור העובדה שיו"ר האיחוד הלאומי מציג עצמו בפרסומים שונים כמנהיג 'הבית היהודי', על אף כי טרם הוחלט על מתווה הריצה המשותפת בין שתי הסיעות. "הפרסומים השונים של האיחוד הלאומי בעלוני השבת שמציגים את סמוטריץ בראשות הבית היהודי פוגעים ברוח השותפות שהרב רפי רוצה לייצר." אומרים גורמים שונים בבית היהודי ל'כיפה'. אותם גורמים ב'הבית היהודי' מאשימים גם את אנשי האיחוד הלאומי כמי שנכנסים לחדרי המשא ומתן וממהרים לתדרך את התקשורת ואת הרבנים נגד הרב רפי. "ככה לא בונים שותפות, ככה לא בונים אחדות". אומרים בבית היהודי. באיחוד הלאומי בחרו שלא להגיב לדברים.