בתוך 6 טון של חלוקי נחל: זה מה שמצאו בודקי המכס

בודקי מכס אשדוד ברשות המסים סיכלו ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח לארץ טבק לנרגילה ממצרים, במסווה של חלוקי נחל, תוך התחמקות מתשלום מס. עלות המיסים של הטבק: 2.5 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 12:29 ג בתשרי התשפד

בתוך 6 טון של חלוקי נחל: זה מה שמצאו בודקי המכס
"חלוקי הנחל" שנמצא, צילום: דוברות רשות המסים

בימים האחרונים הוגשה הצהרת יבוא למכס אשדוד עבור מכולה שהגיעה ממצרים ועל פי הצהרת היבואן תכולתה הינה 24 טון של מזרקות נוי, כדים, פסלי נוי וחלוקי נחל. המכולה הופנתה לבדיקה פיזית ונבדקה על ידי בודקי מכס אשדוד.

https://youtube.com/shorts/_58QQ_YRhmc

הטבק שנמצא בתוך "חלוקי הנחל" צילום: דוברות רשות המיסים

הכיל 600 גרם של טבק לנרגילות

במהלך הבדיקה הבחינו הבודקים כי חלק מחלוקי הנחל הינם מעובדים ומיוצרים מפיברגלס ואינם טבעיים כפי שהוצהר במסמכי היבוא. בעקבות זאת, הוחלט להעמיק את הבדיקה ולשבור מספר חלוקי נחל לא טבעיים. לתדהמת הבודקים התברר כי בכל חלוקי הנחל המעובדים ישנו חלל גדול המכיל 600 גרם של טבק בטעמים לנרגילות, שלא הוצהר עליו למכס.

הטבק לנרגילה בתוך חלוקי הנחל

הטבק לנרגילה בתוך חלוקי הנחל צילום: דוברות רשות המסים

על מנת להתחמק מתשלום מס בשווי 2.5 מיליון שקלים

בבדיקה יסודית שנערכה נמצאו 10,000 חלוקי נחל מעובדים כאשר הטבק שהוסלק בתוכם הגיע למשקל כולל של כ-6,000 ק"ג. מאופן ההסלקה, נראה כי היבואן פעל באופן מתוכנן על מנת להונות את בודקי המכס ולהתחמק מתשלום מס אמת. הטבק לנרגילה הינו מוצר עליו משולם מס ניכר, ועל פי הערכות הבודקים אילולא סוכלה ההברחה היו נגרעים מקופת המדינה מיסי יבוא בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל. חקירת המעורבים בניסיון ההברחה נמצאת בעיצומה.