בתוך שקי גבס: סוכל ניסיון הברחת חומר רקטי לעזה

שתי מכולות שהגיעו מטורקיה לנמל אשדוד עוכבו לבידוק, לאחר שעוררו את חשדם של בודקי המכס - בתוכם התגלה אמוניום כלוריד, שאמור היה להגיע לעזה ולשמש לייצור רקטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 11:00 כח באלול התשפג

בתוך שקי גבס: סוכל ניסיון הברחת חומר רקטי לעזה
אמוניום כלוריד אשדוד, צילום: רשות המיסים

הותר לפרסום כי במהלך חודש יולי מכס אשדוד ומרכז אבחון לאומי למטען במכס עיכבו לבידוק שתי מכולות במשקל של 54 טון שאמורות היו להכיל שקי גבס שהגיעו מטורקיה לרצועת עזה. במהלך הבידוק עלה החשד של בודקי המכס באשדוד כי חלק מהחומר שנמצא במכולות אינו גבס.

אמוניום כלוריד במשקל של 16 טון הוחבא בין שקי הגבס

החומר שהתגלה, נלקח לבדיקת מעבדה אשר אימתה את החשד כי החומר החשוד שאותר הינו אמוניום כלוריד במשקל של 16 טון אשר הוחבא בין שקי הגבס. אמוניום כלוריד הינו חומר דו שימושי המוכר כמשמש את ארגוני הטרור בעזה להליך ייצור הרקטות אשר בסופו משוגרות לכיוון מדינת ישראל. מטעם רשות המכס נמסר בעקבות הגילוי, כי, "מנהל המכס ברשות המסים ימשיך לפעול בנחישות לסיכול הברחות של חומרים דו שימושיים ואמצעי לחימה לרצועת עזה".

נזכיר כי הלילה נעצרו ארבעה חשודים, אישה ושלושה גברים בכפר עקב לאחר שבחיפוש שערכו השוטרים בביתם, נחשפו 4 כלי נשק מסוג M16, קרלו ואמצעי לחימה רבים שהוסלקו. זאת לאחר שכוחות הביטחון ערכו חיפוש בתוך בניין מגורים, ומצאו את אמצעי הלחימה מוסתרים לצד צעצועים.