איומים על מפקד הכלא: לאחר ההתפרעויות - ראש ארגון הפשע נעצר

ראש ארגון פשיעה מוכר נעצר בתאו בכלא אוהלי קידר, זאת לאחר שאיים על בכירים בשב"ס ומנהלי בתי כלא בגלל תנאיו בכלא. במשטרה יבקשו להאריך את מעצרו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/08/23 17:49 יב באלול התשפג

איומים על מפקד הכלא: לאחר ההתפרעויות - ראש ארגון הפשע נעצר
בית סוהר, ראש ארגון הפשיעה נעצר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היחידה המרכזית של מחוז מרכז עצרה היום (ג') לחקירה אסיר ראש ארגון פשיעה, בחשד לעבירות סחיטה באיומים, קשירת קשר לפשע ואיומים כלפי בכירים בשב"ס, בהם מספר מפקדי כלא ובעלי תפקידים נוספים. בהתאם לצורכי החקירה, החשוד יובא מחר לדיון בבימ"ש לבקשת המשך כליאתו בסטטוס עצור, לצד מאסרו.

במשטרה יבקשו להאריך את מעצרו של ראש ארגון הפשע

בימ"ר עצרו את ראש ארגון הפשיעה לחקירה בתום פעילות סמויה. האסיר שמרצה את עונשו בכלא אוהלי קידר חשוד בסדרת איומים על רקע דרישתו לשיפור תנאי מאסר וביקורים. חוקרי הימ"ר גבו עדויות מבכירים בשב"ס בחשד שנפלו קורבן לעבירות מצד האסיר ובהתאם לממצאים עצרו אותו לחקירה.

ההתפרעויות בבתי הכלא

ההתפרעויות בבתי הכלא צילום: דוברות שב"ס

ההתפרעויות בבתי הכלא בשבוע בעבר

כזכור, לפני כשבוע וחצי אסירים פליליים פתחו בהפרות סדר והתפרעו בבתי הסוהר "רימונים" הסמוך לתל מונד, "אשל" שליד באר שבע. וגם בבתי הסוהר "שאטה" בצפון וב"אוהלי קידר" בדרום. כוחות מיוחדים של שב"ס הוזעקו למקום והחלו בפיזור המעורבים. על פי ההערכות, המהומות פרצו בתיאום על רקע דרישתו של ראש ארגון הפשע קוטייר עודה, שמוחזק בבידוד בבית הכלא "אוהלי קידר", בתא של יגאל עמיר, זאת בדרישה לקבל הקלה בתנאי מאסרו.

"האסירים נשלפו מהאגפים ויעמדו לדין משמעתי"

"שב"ס לא יאפשר הפרות סדר ומשמעת במתקניו", נכתב בהודעת שב"ס. "אירוע זה, כמו גם אירועים אחרים, ממחיש את ההתמודדויות היומיומית של סוהרי וסוהרות שב"ס, אשר עושים עבודתם נחושה, מול אוכלוסיות מורכבות ומסוכנות בתוך כותלי בית הכלא". עוד נכתב כי "האסירים נשלפו מהאגפים ויעמדו לדין משמעתי".