התפרעויות בשני בתי כלא בגלל תנאי החזקתו של ראש ארגון הפשע

אסירים בכלא "אשל" ובכלא "רימונים" התפרעו והשליכו חפצים לעבר סוהרי שב"ס. הטענה: ראש ארגון הפשע קוטייר עודה מרצה את עונשו בתאו של יגאל עמיר ודורש הקלות בתנאי מאסרו | בן גביר: "נגמרה התקופה שבה הוא לחץ על המערכת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/08/23 14:25 ג באלול התשפג

התפרעויות בשני בתי כלא בגלל תנאי החזקתו של ראש ארגון הפשע
התפרעויות בשני בתי כלא | , צילום: דוברות שב"ס

אסירים פליליים פתחו היום (א') בהפרות סדר והתפרעו בבתי הסוהר "רימונים" הסמוך לתל מונד, ובית הסוהר "אשל" שליד באר שבע. אסירים נוספים סיפרו כי המהומות התרחשו במידה מסוימת גם בבתי הסוהר "שאטה" בצפון וב"אוהלי קידר" בדרום.

כוחות מיוחדים של שב"ס הוזעקו למקום והחלו בפיזור המעורבים. על פי ההערכות, המהומות פרצו בתיאום על רקע דרישתו של ראש ארגון הפשע קוטייר עודה, שמוחזק בבידוד בבית הכלא "אוהלי קידר", בתא של יגאל עמיר, זאת בדרישה לקבל הקלה בתנאי מאסרו.

התפרעויות בשני בתי כלא במקביל |

התפרעויות בשני בתי כלא במקביל | צילום: דוברות שב"ס

"האסירים נשלפו מהאגפים ויעמדו לדין משמעתי"

"שב"ס לא יאפשר הפרות סדר ומשמעת במתקניו", נכתב בהודעת שב"ס. "אירוע זה, כמו גם אירועים אחרים, ממחיש את ההתמודדויות היומיומית של סוהרי וסוהרות שב"ס, אשר עושים עבודתם נחושה, מול אוכלוסיות מורכבות ומסוכנות בתוך כותלי בית הכלא". עוד נכתב כי "האסירים נשלפו מהאגפים ויעמדו לדין משמעתי".

תיעוד ממצלמות האבטחה |

תיעוד ממצלמות האבטחה | צילום: דוברות שב"ס

במהלך ההשתלטות על האסירים כמה אנשי סגל בבית הסוהר "אשל" נפגעו משאיפת גז וטופלו במקום. בכלא "רימונים" טופלו שני אסירים כתוצאה משאיפת עשן, ואסיר נוסף פונה לקבלת טיפול בבית חולים.

כאמור, בשב"ס מעריכים כאמור כי המהומות פרצו על רקע רצונו של עודה לעבור למתקן כליאה במרכז הארץ ולהקל את תנאי הכליאה הקשים שבהם הוא מוחזק, בתא המיוחד שנבנה עבור יגאל עמיר. התא, המכונה "כספת", מבודד משאר חלקי הכלא, והוא מצויד במצלמות אבטחה למעט המקלחת והשירותים. הסוהרים שנמצאים בעמדה מחוץ לתא משגיחים על עודה במצלמות 24 שעות ביממה. בשירות בתי הסוהר סירבו לבקשותיו של עודה - תנאי כליאה ומיקום המתקן.

"האסירים נשלפו מהאגפים ויעמדו לדין משמעתי"

"האסירים נשלפו מהאגפים ויעמדו לדין משמעתי" | צילום: דוברות שב"ס

בעבר פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי קוטייר הוגדר כמי ש"מטיל אימה על שב"ס". כך למשל לפני כחודשיים, על אף שנאסר עליו להיפגש עם בת זוגתו ובניגוד להמלצות המשטרה - שב"ס הוציא את קוטייר מהכלא ללידת בתו.

בן גביר: "מחזק ומגבה את שב"ס"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מסר בתגובה להתפרעויות: "מחזק ומגבה את שב"ס על העבודה הנחושה שנעשית מול משפחת הפשע של קוטייר - הנחיתי את אנשי שב"ס להמשיך בפעילות הנחושה ובאי מתן הקלות לאסירים. בנוסף, בימים אלו אני בוחן סנקציות נוספות שניתן יהיה להטיל על אסירים ממשפחות פשע. כמו כן, אני מצפה לענישה חד משמעית שתעביר מסר ברור לקוטייר שנגמרו ימי הפינוקים והתקופה שבה הוא היה יכול להפעיל לחץ על המערכת".