קורבנותיה של מלכה לייפר מאשימים את ליצמן: "גרם לנו לשנים רבות של טראומה"

לאחר שבית המשפט באוסטרליה גזר על עבריינית המין 15 שנות מאסר, אומרות הנשים שהתלוננו נגדה כי הן "מרגישות הקלה". על שר הבריאות לשעבר שניסע לסייע ללייפר הן אומרות: "מה שהוא עשה זה ברמת בגידה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/08/23 15:46 ז באלול התשפג

קורבנותיה של מלכה לייפר מאשימים את ליצמן: "גרם לנו לשנים רבות של טראומה"
שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבית המשפט באוסטרליה גזר על עבריינית המין מלכה לייפר 15 שנות מאסר והרשיע אותה באונס תלמידותיה, התראיינו המתלוננות בתיק ושיתפו בתחושותיהם לאחר העונש שקיבלה. בראיון לתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב' אמרו אלי סאפאר וניקול מאייר: "אנחנו מרגישות הקלה מאוד גדולה".

"מה שהוא עשה זה ברמת בגידה"

לייפר כאמור הורשעה באוסטרליה שם ביצעה את המעשים, לאחר שהוסגרה מישראל בתום דרמה משפטית. בנושא הזה אמרו: " ביחס לסטנדרט באוסטרליה זה נחשב עונש סביר. באוסטרליה אין דיווחים כמעט על נשים שנתקפות מינית, עכשיו יהיה פתח לתלונות נוספות. עכשיו אנשים יבינו שאי אפשר לברוח לישראל כדי להתחמק מלעמוד לדין".

כזכור, מי שניסע לסייע ללייפר היה שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן. על ליצמן אמרו המתלוננות: "מה שהוא עשה זה ברמת בגידה, הוא גרם לנו לשנים נוספות ורבות של טראומה בגלל ההתערבות שלו. הוא ניצל לרעה של הסמכויות והמעמד הגבוה שלו".

מלכה לייפר. ארכיון

מלכה לייפר. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התערב לטובתה של לייפר וניסה למנוע את הסגרתה

כזכור, לפני כשנה שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה לשעבר יעקב ליצמן, הודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר במסגרת עסקת טיעון ולאחר מכן התפטר מהכנסת. ליצמן נחשד בכך שהתערב לטובתה של לייפר, ובכך שפעל לשנות את חוות הדעת על כשירותה לעמוד לדין כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה.

ליצמן בבית המשפט. היום

ליצמן בבית המשפט. ארכיון., צילום: Yonatan Sindel/Flash90