עסקת טיעון נוספת: ליצמן יורשע בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר

ימים ספורים לפני שמסיים את תפיקדו, היועץ המשפטי לממשלה מנלדבליט מגיע להסדר טיעון נוסף, הפעם עם חבר הכנסת ליצמן: פרשת המעדניה תימחק מכתב האישום והוא יודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/22 14:09 כה בשבט התשפב

עסקת טיעון נוספת: ליצמן יורשע בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר
ליצמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מספר ימים לפני סיום כהונתו של אביחי מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה, חבר הכנסת יעקב ליצמן חתם היום (ה') על עסקת טיעון במסגרת הפרשות בהן היה מעורב. על פי ההסדר, שר הבריאות לשעבר יודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר ופרשת המעדניה תימחק מכתב האישום. בנוסף, על ליצמן יושת מאסר על תנאי וקנס סמלי של 3,000 שקלים. במסגרת ההסדר הנחתם, ליצמן יתפטר מהכנסת.

מארגון מגן המלווה את נפגעות לייפר נמסר: "לצערנו, היום מסתיימת תקופה קשה שגרמה לנפגעות מלכה לייפר צער רב. אנו מזדהים עם כעס הנפגעות הגיבורות על עסקת הטיעון, ואפילו שלפי שיטת המשפט הישראלית הן לא חלק מהתיק, היה מקום לשמוע את דעתן. אנו מקווים שההודאה תיתן תוקף למעשים החמורים ושבפעם הבאה פוליטיקאים יבינו שהם לא מעל לחוק".

נזכיר כי 70 סעיפים של תקיפה מינית הצטברו בבית המשפט נגד מנהלת בית ספר לשעבר, מלכה לייפר שמואשמת בתקיפת תלמידות בבית הספר לבנות "עדת ישראל" במלבורן. ליצמן נחשד בכך שהתערב לטובתה של לייפר, ובכך שפעל לשנות את חוות הדעת על כשירותה לעמוד לדין כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה. במקביל נחשד ליצמן כי פעל להשפיע על גורמים מקצועיים במשרדו בכדי למנוע סגירת מעדנייה סמוכה לביתו עקב ליקויים תברואתיים שהתגלו בה. 

בחודש שעבר הכריז ליצמן כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת. "אנחנו מקווים להפיל את הממשלה ונעשה הכול בכדי להגיע לממשלה חדשה", אמר בראיון לצמד העיתונאים משה גלסנר ואבי בלום בערוץ "כנסת".

"אם יהיו בחירות חדשות - אני לא מתמודד, לא אלך לכנסת עוד פעם. אני חושב שבגיל שלי, אני מתקרב ל-74, קרוב ל-23 שנים בכנסת - לא צריך להגיע למצב שיסחבו אותי לכנסת".

בלי שנשאל, מיהר ליצמן להבהיר את עיתוי ההודעה שלו: "לא שייך לשום דבר של התיקים שלי, אין לי שום הסדר. קדנציה הבאה, החלטתי מזמן לא להתמודד יותר, צריך לתת לכוחות הצעירים. עשיתי משהו? אני פורש ללא קשר לשום הסדרי טיעון. חד שמעית, אין לי עסקת טיעון". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן