הפשיעה במגזר הערבי במבצע מעצרים סיטונאי: 85 חשודים נעצרו - זה מה שנתפס

לאחר פעילות של יממה, עצרה המשטרה 85 חשודים בפשיעה במגזר הערבי, עוד עשרות עוכבו לחקירה. בין היתר נתפסו רובים, אקדחים ומיליוני שקלים במזומן | אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פשטו בו זמנית על המתחמים והיעדים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/08/23 18:24 ל באב התשפג

במבצע מעצרים סיטונאי: 85 חשודים נעצרו - זה מה שנתפס
המפכ"ל בלוד, 85 עצורים, צילום: דוברות המשטרה

בתום יממה של מבצע אכיפה מיוחד נגד מחוללי פשיעה בחברה הערבית, עצרה משטרת ישראל 85 חשודים ועיכבה לחקירה עוד 48 חשודים. במבצע שהסתיים היום (ה') היו שותפים כל מחוזות המשטרה וגם להב 433, אח"מ , את"ן ומשמר הגבול. הוא יצא לדרך כחלק מקו התקפי שמנסה המשטרה לנהל נגד ארגוני הפשיעה במגזר הערבי.

נשק רב ומעל מיליון שקלים: מה תפסו השוטרים

במהלך המבצע נתפסו 18 אקדחים, 3 רובי אם 16, 2 כלי איירסופט , מטען מאולתר ותחמושת מסוגים שונים. בנוסף בוצעו 176 חיפושים בהם נתפסו מלבד אמצעי לחימה גם כסף מזומן, כלי רכב, רכוש וציוד טכנולוגי גנובים. במהלך המבצע נתפסו סכומי כסף בסך מיליון וחצי שקלים יחד עם מטבעות זהב.

כוחות משטרה בלוד. ארכיון

כוחות משטרה בלוד. ארכיון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

המפכ"ל הצטרף לכוחות בלוד

במהלך המבצע פשטו יחד כלל הכוחות בשטח המונים אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פושטים בו זמנית על מתחמים ויעדים שסימנו בפעילות המקדימה. מי שהצטרף לכוחות שפעלו בעיר לוד הוא המפכ"ל שבתאי לאורך המבצע קיבל שבתאי עדכונים על המתרחש בשטח בכל המחוזות.

ראש מת"מ בחטיבת המודיעין נצ"מ שמואל שרביט אמר לאחר המבצע: "מדובר במבצע שבו מיקדנו פעילות כנגד מחוללי הפשיעה". הוא הוסיף: "תפיסת כלי הנשק במבצע קוטעת את שרשרת הסחר שעלול להוביל את כליי הירייה".