המפכ"ל: "למשטרה מצפן אחד - החוק" | בן גביר: "מדיניות הפוליטיקאים צריכה להוביל"

רנ"צ קובי שבתאי נאם בטקס חילוף מפקדי מג"ב, והבהיר כי המשטרה היא ארגון א-פוליטי וכל עוד הוא מפקד עליה "יכריע הדין והיא תפעל על פיו" | השר לביטחון לאומי הגיב: "הדין, החוק ועקרונות הדמוקרטיה, מלמדים שהעם הולך לקלפי ואומר את דברו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/08/23 11:28 כט באב התשפג

המפכ"ל: "למשטרה מצפן אחד - החוק" | בן גביר: "מדיניות הפוליטיקאים צריכה להוביל"
המפכ"ל קובי שבתאי | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, נאם היום (ג') בטקס חילופי מפקד מג"ב. בדבריו התייחס המפכ"ל לשאלה כיצד תפעל המשטרה במצב של מחלוקת בין הממשלה ובית המשפט. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נאם גם הוא באירוע והגיב לדבריו של שבתאי.

"למשטרה יש רק מצפן אחד והוא החוק והדין"

המפכ"ל אמר כי למדינת ישראל יש משטרה אחת אותה הוא הגדיר "מקצועית, ערכית וא-פוליטית". המפכ"ל המשיך: "בימים האחרונים עולה השאלה מהו המצפן על פיו פועלת המשטרה. ברצוני להבהיר למשטרה יש רק מצפן אחד והוא החוק והדין. לפחות כל עוד אני מפקד עליה יכריע הדין והיא תפעל על פיו".

"אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים והמדיניות שהם קובעים צריכה להוביל את כולנו"

"צודק המפכ"ל", הגיב בן גביר בנאומו. "המשטרה שלנו היא משטרה א-פוליטית, חייבת לפעול בצורה א-פוליטית, ממלכתית ועל פי דין, והדין, החוק ועקרונותיה של הדמוקרטיה, מלמדים שהעם הולך לקלפי ואומר את דברו ומי שנבחר צריך לקבוע מדיניות והמדיניות הזו היא המדיניות שצריכים כולם לפעול בהתאם אליה. ככה זה בדמוקרטיה. אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים והמדיניות שהם קובעים צריכה להוביל את כולנו".