סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי סמים - כך הוא פעל

נשק לא חוקי, קוקאין ואקסטזי במאות אלפי שקלים: סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי סמים, ביותר מ-40 עסקאות פיקטיביות | כך פעל הסוכן להפללת החשודים. "אין עבודת משטרה נחושה, מקצועית והתקפית יותר מפיצוח סוכן אחרי חודשים ארוכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/23 13:44 כא באב התשפג

סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי סמים - כך הוא פעל
סכומי הכסף שנתפסו, צילום: דוברות המשטרה

סוכן סמוי ש"חצה את הקווים" והופעל על ידי היחידה המרכזית במחוז ירושלים, ביצע בחודשים האחרונים עשרות עסקאות והפליל עשרות סוחרי סמים מסוכנים ואמצעי לחימה. הלילה (ג') עצרו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב 36 חשודים שהופללו. בחיפוש שערכו השוטרים בבתי החשודים נתפסו סכומי כסף גדולים, אקדח, כלי רכב רבים המיועדים לשימוש פלילי וסמים מסוגים שונים.

כך פעלו הסוכן ומפעיליו לחשיפת החשודים, הפללתם ועד למעצרם

בשנה האחרונה הופעל הסוכן על ידי היחידה המרכזית במחוז ירושלים, במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה במשטרה כנגד סוחרי סמים מסוכנים. הפעלת הסוכן בוצעה ברחבי הארץ, ובמהלכה ביצע הסוכן עשרות עסקאות מבוימות שבהן רכש סמים מסוכנים. בין הסמים המסוכנים שנתפסו: קוקאין, כדורי אקסטזי, דוסה, M.D.M.A ועוד, בשווי מאות אלפי שקלים.

באחת העסקאות באחד הכפרים באזור הגליל, רכש הסוכן גם אקדח מסוג גלוק. כמו כן, במהלך חיפוש בביתו של חשוד אחר שנעצר אמש ברמת גן, נתפס אקדח גנוב מסוג זיג זאואר ובמקום אותר גם שוהה בלתי חוקי שהסתתר שם.

כך הופללו עשרות הסוחרים:

במהלך השנה האחרונה ביצע הסוכן שכונה "גורדון", למעלה מ-40 עסקאות מבוימות לרכישת סמים, בשווי כולל של מאות אלפי שקלים, ועסקה נוספת לרכישת אמצעי לחימה. העסקאות בוצעו באזור ירושלים, חולון, רמלה, ראשון לציון, תל-אביב, מודיעין, אזור הגליל ועוד. החקירה לוותה מראשיתה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים. לחלק מהחשודים שנעצרו, היכרות מוקדמת עם הסוכן, ובמהלך הפעלתו הוא תווה קשרים והגיע לאותם הסוחרים גם באמצעות מתווכים. חלק מהחשודים שנעצרו היו קרובי משפחה או בעלי היכרות מוקדמת.

הלילה הפכה החקירה לגלויה, כשמאות בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים, יחד עם שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי החטיבה הטקטית במשמר הגבול ויחידות משטרתיות נוספות, פשטו על בתיהם של סוחרי הסמים שהופללו במהלך הפעלת הסוכן. במהלך הלילה נעצרו לחקירה בימ"ר ירושלים 36 חשודים בחשד לעבירות של סחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע. חלקם גם בחשד לסחר והחזקת אמצעי לחימה.

הכסף שנתפס

הכסף שנתפס צילום: דוברות משטרה

במקביל לחקירה הפלילית, מתנהלת ביחידה הכלכלית בימ"ר ירושלים גם חקירה בציר הכלכלי נגד המעורבים. במסגרתה, התחקו חוקרי הימ"ר גם אחר רכושם ונכסיהם של החשודים במטרה להחרים אותם. בתוך כך, נתפסו הלילה בפעילות המשטרתית רכבים רבים של חלק מהחשודים שנעצרו ורכוש נוסף.

עם סיום מבצע המעצרים המשטרתי הלילה, הבוקר התקיים במטה מחוז ירושלים, טקס פיצוח הסוכן במעמד מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים ומפקד ימ"ר ירושלים, ובהשתתפות קציני ושוטרי ימ"ר ירושלים ומפקדי הכוחות שנטלו חלק במבצע. בטקס הוענקה תעודת הוקרה והערכה למפעילי הסוכן, קצינים ושוטרים נוספים שהשתתפו במבצע, ושפעלו בשנה האחרונה לחשיפתם של סוחרי הסמים והאמל"ח, למעצרם ולהבאתם לדין.

הנשק שנתפס

הנשק שנתפס צילום: דוברות משטרה

מפקד מחוז ירושלים: "נדבך חשוב במאבק הנחוש והבלתי מתפשר שלנו בפשיעה החמורה ובמחוללי הפשיעה"

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ציין: "תקופה ממושכת של הפעלת סוכן הגיעה היום לסיומה. המיקוד המבצעי של משטרת ישראל הוא עקירה מהשורש של תופעות פשיעה, המשפיעות על הביטחון האישי של הציבור בישראל. הייחודיות של הפעלה זו היא הגיוון של היעדים שהצלחנו להפליל, מעברייני רחוב, דרך יעדי תחנה ויעדים במגזר הערבי. עשרות החשודים שגובשו נגדם ראיות, הסבו נזק לאיכות חייהם של תושבים רבים. אין עבודת משטרה נחושה, מקצועית והתקפית יותר מפיצוח סוכן אחרי חודשים ארוכים".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס לפעילות ואמר: "לצד האתגרים הרבים והמורכבים המוטלים לפתחנו כמשטרה בירושלים, הפעלת הסוכן מהווה נדבך חשוב במאבק הנחוש והבלתי מתפשר שלנו בפשיעה החמורה ובמחוללי הפשיעה. המעצרים הרבים שבוצעו הלילה ברחבי הארץ, הם תוצר של פעילות ממושכת ומשמעותית של היחידה המרכזית במחוז ירושלים, בהם החוקרים, הבלשים, אנשי מודיעין שפעלו כאגרוף אחד נגד סוחרי ומפיצי הסמים המסוכנים בכל רחבי הארץ. הערכתי הרבה לסוכן ולמפעיליו, שפעלו במשך חודשים רבים בתחכום ויצירתיות לאסוף ראיות ולחשוף את עשרות החשודים שנעצרו הלילה בחשד לסחר בסמים ואמל"ח".