נתפס אדם שפרץ עשרות רכבים בשלט רחוק - כך זה נראה

המשטרה תפסה אדם שחשוד בגניבת עשרות רכבים, עלה חשד כי נעשה שימוש במכשיר חכם בעל יכולות טכנולוגיות מתקדמות  לגניבת כלי רכב בקלות ובלי צורך במפתח מקורי

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 14:39 יז בתמוז התשפג

נתפס אדם שפרץ עשרות רכבים בשלט רחוק - כך זה נראה
ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

ביחידה המרכזית במחוז ש"י התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה שעסקה בחשד לגניבת עשרות כלי רכב מאזור מרכז הארץ, שינועם ופירוקם בשטחי יהודה ושומרון. במסגרת החקירה הסמויה עלה חשד כי נעשה שימוש במכשיר חכם בעל יכולות טכנולוגיות מתקדמות  לגניבת כלי רכב בקלות ובלי צורך במפתח מקורי. 

כמו כן עלה כי הנאשם השתמש במכשיר כדי לפרוץ לרכב בשלט רחוק וללא שתפעל אזעקת הרכב. בתאריך 20.06 הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של הנאשם תושב טייבה בן 25 שנחקר ומעצרו הוארך מעת לעת. היום בתום החקירה יחידת התביעות של מחוז ש"י הגישה כתב אישום נגד הנאשם שכולל 28 סעיפי אישום על גניבת רכב ופריצה לרכב בכוונה לגנוב.

כך נראה השלט בו השתמש הגנב

שלט לגניבת רכב

שלט לגניבת רכב צילום: דוברות המשטרה

נהג בפראות ופרץ את החסימה שביצעו השוטרים

לפני כשבועיים,  בפעילות יזומה של שוטרי תחנת לב הבירה ממחוז ירושלים במנהרת הארזים, השוטרים זיהו רכב עם נגרר ועליו כלי הנדסי החשוד כגנוב, וביצעו חסימה על מנת לסכל את גניבת הרכב. 

בעת שנהג הרכב הבחין בשוטרים, הוא החל להימלט תוך שהוא נהג בפראות ופרץ את החסימה שביצעו השוטרים. השוטרים שהבחינו ברכב שנהג בפראות ופרץ את המחסום, ניסו לסכל את גניבת הרכב ובמהלך הניסיון לעצרו הניידות המשטרתיות ביצעו תאונת דרכים. כתוצאה מכך, 3 שוטרים נפגעו באורח קל עד בינוני (על פי גורמי רפואה) והם פונו לקבלת טיפול רפואי.