נדחה ערעורו של אביעד משה: "תקיפה כה אכזרית אני לא זוכר"

שלושה שופטי עליון דחו את ערעורו של אביעד משה שניסה לרצוח את אשתו שירה איסקוב לנגד עיני בנם התינוק. השופט אלרון: "דנתי באלפי תיקים - כזה אני לא זוכר". השופטים קבעו כי העונש שייקבע צריך להיות ברף העליון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 09:15 כט בסיון התשפג

נדחה ערעורו של אביעד משה: "תקיפה כה אכזרית אני לא זוכר"
שירה איסאקוב, דחו את עתירת משה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופטי בית המשפט העליון יוסף אלרון, אלכס שטיין וגילה כנפי שטייניץ, דחו את הערעור שהגיש אביעד משה שניסה לרצוח את אשתו דאז שירה איסקוב. משה ערער על גזר דינו ועונשו נדחה בידי השופטים שאף קבעו כי עונשו צריך להיות ברף העליון. השופט לארון ציין את אכזריות מעשיו וכי כל העת בנו הקטן נאלץ לצפות במעשים.

"הקשבתי להקלטת האירוע המתעדת חוויה מזעזעת" כתב אלרון, "הלמות המערוך אשר צליל פגיעותיו בגולגולתה של המתלוננת ובחלקי גופה האחרים עדיין נשמעות באוזניי כאילו התקבעו להן מאז. דנתי באלפי תיקים - כזה אני לא זוכר" אמר והוסיף: "בחירת המערער שלא לחדול ממעשיו או להרחיק את הילד מהזירה, כפתה עליו, הלכה למעשה, לא רק להיות עד לזוועה שהתחוללה אלא גם להיות חלק מההתרחשות עצמה".

אביעד משה, בקשתו נדחתה

אביעד משה, בקשתו נדחתה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הבקשה לחוות דעת פסיכיאטרית נדחתה 

סנגוריו של משה ביקשו בערעור להוסיף חוות פסיכיאטרית נוספת לטובת ההגנה, השופטים דחו את הבקשה ואמרו כי "נקבע כי אין ממש בטענה לכשל בייצוגו של משה תוך שהודגש כי ההגנה בחרה, באופן מושכל, שלא להגיש חוות דעת פסיכיאטרית ולא למצות קו הגנה זה". השופטים סיכמו: "מטעם זה, בשילוב עם שיקולי סופיות הדיון והעובדה שחוות הדעת אינה בעלת משקל סגולי של ממש – הבקשה נדחתה".