מועצת יש"ע ממשיכה להיאבק: רוצים להשתתף בישיבת סיעת הליכוד

במועצת יש"ע מעוניינים להשתתף בישיבת סיעת הליכוד, ולהציג את עמדתם בעניין 'תכנית המאה'. ראש מועצת יש"ע אלחייני: "מדובר בעניין דחוף ומשמעותי מאוד לעתיד היישובים שלנו, ואף לעתיד מדינת ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/06/20 17:58 יט בסיון התשפ

מועצת יש"ע ממשיכה להיאבק: רוצים להשתתף בישיבת סיעת הליכוד
ראש מועצת יש"ע אלחייני בישיבת סיעת ימינה, צילום: מועצת יש"ע

על רקע הדיווחים כי בימים הקרובים יתגברו המגעים בין גורמי הממשל בארצות הברית לבין הגורמים הישראליים, לקראת התקדמות בהחלת הריבונות וביצוע 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במועצת יש"ע מבקשים להשתתף בישיבת סיעת הליכוד ביום שני הקרוב ולהציג את טענותיהם ביחס לתכנית המאה.

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, פנה הערב (ה') במכתב לח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, וכתב כי "אנו מתנגדים לעקרונות תכנית המאה, היוצרים מציאות עתידית מסוכנת של מדינה פלסטינית בשטחי מולדת". והוסיף, "מדובר בעניין דחוף ומשמעותי מאוד לעתיד היישובים שלנו, ואף לעתיד מדינת ישראל".

כזכור, אלחייני התבטא בשבוע שעבר, על רקע תכנית המאה, כי נשיא ארה"ב טראמפ "איננו ידיד ישראל", וזכה לביקורת חריפה בשל כך. במועצת יש"ע מתנגדים לתכנית בשל העובדה כי בתמורה לסיפוח כשלושים אחוזים משטחי יהודה ושומרון, ואולי אף פחות מכך, עתידה ישראל, על פי המתווה, להסכים להקמת מדינה פלשתינית בשטח הנותר.