הסתיימה פגישת גנץ עם ראשי מועצת יש"ע: "לא חשוף לפרטי תכנית המאה"

שר הביטחון הגיע לפגישה באוגדת איו"ש, שעסקה ברובה בסוגיות ביטחוניות בגזרה ברקע החלת הריבונות, מלווה בגורמי צבא. על השיחות שהוא מקיים עם נתניהו בנושא אמר: "דנים בהחלטות האפשריות ואני מקווה שנוכל להגיע להסכמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/20 18:48 יז בסיון התשפ

הסתיימה פגישת גנץ עם ראשי מועצת יש"ע: "לא חשוף לפרטי תכנית המאה"
צילום: יח"צ

שר הביטחון בני גנץ  נועד אחר הצהריים (ג') עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון. בפגישה שנערכה באוגדת איו"ש הבהיר שיש לשמור על הסכם השלום עם ירדן ואמר כי הוא וראש הממשלה "דנים בנושא ההחלטות האפשריות בהיבט המדיני ואני מקווה שנוכל להגיע להסכמות".

גנץ הסביר ל-15 ראשי המועצות שהגיעו לפגישה כי גם הוא לא חשוף לפרטי המתווה ואינו יודע מה הוא מכיל: "נפעל תמיד בשיתוף פעולה מלא עם האמריקאים. חייבים להקשיב היטב גם למה שקורה בתוך השטח ומסביבנו ולשמור על הסכמי השלום עם ירדן". והוסיף, "מפא"יניק לימד אותי פעם - מה שנותנים לך תיקח, בשאר תטפל אחר כך".

צילום: דוברות בנימין

 

"נעזור לכם עוד לפני הריבונות ולמרות המחלוקות: אחים אנחנו", הבטיח שר הביטחון וראש הממשלה החליפי לראשי המועצות ביהודה ושומרון.

למפגש הוזמנו כלל ראשי הרשויות, מתוכם נכחו בפגישה: יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת מגילות ים המלח אריה כהן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת  אפרת עודד רביבי, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת אלקנה אסף מינצר, ראש מועצת אורנית ניר ברטל, ראש מועצת  הר אדר חיים מנדל שקד, ראש מועצת  אלפי מנשה שי רוזנצוויג, ראש מועצת  עמנואל אליהו גפני, ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון הרב הלל הורוביץ, זאב (זמביש) חבר ומנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני אמר לשר הביטחון כי "אנחנו סומכים עליך שתפעל גם בעניין המפה". בהמשך אמר: "אני מודה לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי על הפגישה החמה, המחבקת והעניינית. השר מכיר היטב את יהודה ושומרון, מתפקידיו הקודמים בצבא, הוא התחבר להתיישבות, והבין את הצרכים הביטחוניים והתיישבותיים. מצאנו אוזן קשבת במשרד הביטחון. פגשנו אדם אחראי אשר מחוייב למהלך מדיני אחראי".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ תמר זנדברג, על פגישת גנץ ומועצת ישע: ״ממציא עצמו מחדש כלוביסט של נוער הגבעות״: ״כשהיה נדמה כשכבר ראינו הכל בפוליטיקה גנץ ממציא את עצמו מחדש כלוביסט של נוער הגבעות והסיפוח ופשוט זורק לפח בלי למצמץ הבטחות של שלוש מערכות בחירות. גנץ ויתרהאפילו על היומרה להשפיע מבפנים, ובמקום למנוע את הסיפוח מצטרף לדוהרים לקטסטרופה״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן