מיכל שיר לכיפה: "צריך מקצה שיפורים בסיוע הכלכלי לעצמאים"

"אם באגף התקציבים באוצר היה מישהו, ולו אחד, שהקים עסק בעשר אצבעות, ההתנהלות בנושא הסיוע לעצמאים הייתה אחרת לגמרי". על הריבונות: "צ'ק שצריך לפדות בלי להיות תלויים בשום דבר"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/06/20 22:02 טו בסיון התשפ

מיכל שיר לכיפה: "צריך מקצה שיפורים בסיוע הכלכלי לעצמאים"
ח"כ מיכל שיר, צילום: חדשות כיפה

בראשון לציון התקיים הערב (א') כנס של העצמאים והעסקים הקטנים בישראל, כחלק מ"מחאת השולמנים", והשתתפו בו חברי כנסת רבים, רובם מסיעות האופוזיציה אך גם מהליכוד. ח"כ מיכל שיר (הליכוד), חברת ועדת הכספים, אומרת בשיחה עם חדשות כיפה כי הסיוע הממשלתי לעסקים הקטנים והבינוניים הגיע לאט מדי ובצורה מגושמת, וצריך לתקן את זה, בלי לחכות לגל השני.

"אני מאוד מקווה שאנחנו לא לפני גל נוסף, אבל לא אופתע אם הוא יגיע. והתפקיד שלנו ושלי כח"כית הוא לוודא שאנחנו נצלח גם את הסבב השני, וקודם כל שנדע גם לטפל בסבב הראשון", אמרה שיר.

הייתה פה הרבה ביקורת על הממשלה בהתנהלות מול העצמאים. את חושבת שאפשר היה לעשות משהו אחרת?

"ממשלת ישראל עברה את הקורונה ברמה הבריאותית בצורה פנומנלית בעיניי. אנחנו אפילו גם קצת זחוחים בגלל זה וזה לא טוב, כי אנחנו לא רוצים לסגור את המשק שוב בגלל חוסר אחריות או תחושת אס"ק.
ברמה הכלכלית צריך לעשות מקצה שיפורים משמעותי מאוד, בכל הקשור לעסקים קטנים ובינוניים המענקים הגיעו לאט מדי ובצורה מגושמת מדי, אנחנו אומת הסטרטאפ, זה המקום שלנו להראות שאנחנו יודעים להוריד את הביורוקרטיה, יש איזשהי תחושה שמישהו מ"נערי האוצר" או באגף תקציבם - שאני בטוחה שאין להם כוונה רעה - אבל קשה לי להאמין שיש בן אדם ולו אחד שהקים עסק בעשר אצבעות, אם היה שם מישהו כזה ההתנהלות הייתה אחרת לגמרי". 

"אני שמחה שאני וחבריי נמצאים בוועדת הכספים, כדי לעשות את התרגום, וזה מה שצריך, בין האוצר לבין מה שהשטח צריך".

תתמכי בהחלת ריבונות בתמורה להקמת מדינה פלשתינית?

"התשובה שלי היא קודם כל לא. אבל לא בטוח שזו המשמעות. אם זה בתמורה למדינה פלשתינית כמובן שלא, ואני מאמינה שרוב הסיעה לא תתמוך בזה. ריבונות צריך להחיל. אנחנו צריכים לקבוע את הגבולות שלנו. יש קולות שאומרים שצריך לקבל את מה שיש, אני בגישה שאומרת בואו נקבע את הגבולות שלנו".

יכול להיות שזו לא החלטה שלנו, שהאמריקאים יגידו לנו שזה או הכל או כלום

"קשה לי להאמין. את הצ'ק הזה צריך לפדות בלי להיות תלויים בשום דבר, בוודאי שלא במדינה פלשתינית".