מיכל שיר לבנט: אשר עוד היום את הנגשת מערת המכפלה

לאחר שנודע על ההתנגדות הרשות הפלסטינית להנגשת מערת המכפלה פנתה חברת הכנסת לשר הביטחון האחראי על אישור הפעולה. "מאז נודע הדבר מפעילה הרשות הפלסטינית איומים רבים נגד ההנגשה. אנא חתום עוד היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 19:16 כט בניסן התשפ

מיכל שיר לבנט: אשר עוד היום את הנגשת מערת המכפלה
ח"כ מיכל שיר, צילום: דוברות הכנסת

ברשות הפלסטינית מאיימים במאבק על ההחלטה להנגיש את מערת המכפלה לבעלי צרכים מיוחדים. לטענתם מדובר בפגיעה בקדשי האיסלם. גם לארגוני החרם זה מפריע ובחשבון הטוויטר של ארגון החרם "קול יהודי לשלום" נכתב שחברון ומסגד איבריהם הם תחת מתקפה מצד מדינת ישראל. ההחלטה לאשר את הבניה מונחת כעת על שולחנו של שר הביטחון, נפתלי בנט.

בעקבות הצהרות הרשות הפלסטינית חברת הכנסת מיכל שיר שיגרה מכתב לבנט הקורא לו לאשר את הבנייה עוד היום. "מערת המכפלה הינה המקום השני בקדושתו לעם היהודי. באתר מבקרים קרוב לשני מיליון איש בשנה. חרף זאת, המקום נעול לחלוטין בפני קשישים, נכים ובעלי מוגבלויות שאינם מסוגלים לעלות את מאה המדרגות בכניסה למערה ונאלצים להסתפק בפירורי המדרגה השביעית".

"על אף הבטחות משרד הביטחון, עד כה הדבר עוכב בשל סיבות משפטיות כאלו ואחרות. לשמחתי השבוע הדבר אושר על ידי היועץ המשפטי ומחכה רק לחתימתך. מאז נודע הדבר מפעילה הרשות הפלסטינית איומים רבים ואף ארגוני חרם שונים יצאו נגד ההנגשה. אנא חתום היום על האישור הנדרש ובכך תעזור לבעלי המוגבלויות ובני משפחותיהם לבוא למקום בכבוד ולשפוך שיח אצל האבות והאימהותדבר זה יחזק את ריבונות מדינת ישראל בחברון ויוכיח את הקשר הנצחי בין עם ישראל למורשתו" תמה שיר את מכתבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן