"אם נסגור את בתי הספר - הילדים ידביקו במקומות אחרים"

שר החינוך יואב גלנט אומר כי סגירה רוחבית של כל בתי הספר בישראל איננה פתרון טוב להתפרצות: "באופן טבעי יש תקלות, ואני מניח שנתגבר עליהן. צריך להמשיך בשגרת החיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 10:30 ח בסיון התשפ

"אם נסגור את בתי הספר - הילדים ידביקו במקומות אחרים"
שר החינוך יואב גלנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

התפרצות הקורונה בבתי הספר בירושלים ממשיכה לעורר הדים. אחרי שמשרד החינוך הודיע כי רוב מכריע של הנדבקים בימים האחרונים בבתי הספר הם מהגימנסיה העברית בירושלים, אומר שר החינוך, יואב גלנט, כי סגירת כלל בתי הספר איננה רעיון מוצלח. בראיון ל'כאן חדשות' אמר שר החינוך כי "הפתרון של סגירה רוחבית של כל המערכת - לפי דעת כל מי שהשתתף אתמול בדיונים - הוא לא טוב. אם נעשה זאת, נערים צעירים עלולים להדביק אנשים במקומות אחרים". אמר השר גלנט.

לדבריו, "יש הבדל בין מערכת חינוך שסגורה כאשר שאר המדינה סגורה, כפי שהיינו לפני חודש, לבין המצב היום שבו המדינה פתוחה". שר החינוך הוסיף כי  "אם תסגור את מערכת החינוך - מה יקרה אז? הנערים הצעירים עלולים להדביק אנשים במקומות אחרים. לא בטוח שההוראה שיישארו בבית תיאכף על מאות אלפי תלמידים. בית ספר צריך להיות המקום שדרכו אתה מעביר את המסר ומנסה להקפיד על הדברים".

" width="100%">

השר גלנט טען כי מערכת החינוך מתמודדת עם הנגיף טוב יותר מאחרים: "באופן טבעי יש תקלות, ואני מניח שנתגבר עליהן. בסך הכל אנחנו מתגברים על הנגיף יותר טוב מאחרים. מצד אחד אנחנו נערכים לתרחישים, ומצד שני צריך להמשיך בשגרת החיים".

שר החינוך, שנכנס לתפקידו בשבוע שעבר, הסביר את שיטת העבודה בה הוא מתכוון לנקוט: "המדיניות שלי היא לתת חופש פעולה לראשי הערים ולמנהלי המחוזות. גבולות הגזרה צריכים להיות ברורים. אני סומך על שיקול הדעת של מנהלי בתי הספר. אני משתף פעולה עם השלטון המקומי והרשויות האזוריות ואני בטוח שזה יביא תוצאות".

לא יהיה גל שני?

"מי חכם ויידע? הנבואה, כידוע, לאחר חורבן בית המקדש ניתנה לשוטים. אני מציע שלא ננבא כי אין פה נתונים מדויקים, חד-משמעיים. הנגיף הזה חמקמק וערמומי. אנחנו לא יודעים בדיוק איך הוא מתנהג. אנחנו נערכים לתרחישים, ומצד שני צריך להמשיך את שגרת החיים. יש שני דברים שהייתי אומר לציבור. הדבר הראשון הוא ש-9% מהחולים הם מעל גיל 70, אבל הם 70% מהמתים, ולכן צריך לשמור על החולים המבוגרים ולשמור על הבידוד שלהם. הדבר השני, אני פונה למנהלי בתי הספר והתלמידים בבקשה לשמור על ההנחיות. לשים מסכה, למרות שזה לא נח, ולשמור על מרחקים סבירים".