מנכ"ל משרד החינוך מבהיר: גם תלמידי כיתות ז' עד י' ילמדו תשעה ימים בחופש הגדול

שר החינוך הגן על מתווה הלימוד לחופש הגדול, על אף הביקורת שספג בשל הכניעה לארגוני המורים: "שמח שהמורים נרתמו לעניין. אם המורים ירצו חופש - ייכנסו במקומם סטודנטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/20 08:59 ד בסיון התשפ

מנכ"ל משרד החינוך מבהיר: גם תלמידי כיתות ז' עד י' ילמדו תשעה ימים בחופש הגדול
השר יואב גלנט, צילום: פלאש 90

מתווה הלימודים לחופש הגדול הקרוב, שאושר אמש (ג') וספג ביקורת רבה, בשל מה שנתפס ככניעה לארגוני המורים, ממשיך לעורר סערה. מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב התייחס הבוקר (רביעי) למאבקים בכאן רשת ב, וטען כי בניגוד לדברי יושב ראש ארגון המורים, רן ארז, גם תלמידי כיתות ז' עד י' יוסיפו עוד תשעה ימי לימודים על חשבון החופש הגדול. 

כמו כן, התייחס אבואב גם למתווה הפעילות בחודשי הקיץ לפי המתווה שסוכן, ואמר שהיא לא תהיה בגדר שירותי שמרטפות. הוא הוסיף על העלות להורים לתוכנית "בית הספר של החופש הגדול", ופירט כי בישובים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה הפעילות תהיה בחינם. בישובים במעמד בינוני העלות תהיה 360 שקלים ו-540 ביישובים ברמה סוציו אקונומית גבוהה.

שנת הלימודים תוארך עד ה -13 ליולי, הקייטנות יימשכו עד ה- 6 לאוגוסט

גם שר החינוך הטרי, יואב גלנט, הגן על מתווה הלימודים החופש הגדול. בראיון בגל"צ אמר גלנט, כי מדובר במתווה נכון, וכי כולם מרוויחים ממנו."יהיו צהרונים מסובסדים, זו תהיה עלות מדורגת, ועד אשכול סוציואקונומי 4 אנחנו נעניק מימון מלא", אמר השר גלנט. "לגבי העלות - 360 שקלים לתקופה כזו זה מחיר סביר. הבאנו מתווה נכון, והדבר הכי חשוב הוא שמי שמנצח הם ילדי ישראל שימשיכו לחודש של העשרה לימוד ויעזרו להורים לדאוג לפרנסה".

לדברי שר החינוך, "כולם מרוויחים - הילדים וההורים, אני שמח שהמורים נרתמו לעניין יחד עם האוצר והרשויות המקומויות. אנחנו יוצאים לקול קורא, מבצע שמשרד החינוך לא עשה מעולם, עשרות אלפי מורים, אם המורים ירצו חופש ייכנסו במקומם סטודנטים".

שר החינוך התייחס בהמשך גם לאפשרות התפרצות קורונה במוסדות חינוך: "הסיכון במחלה ידוע לכולם", אמר. "בכל מקרה של חשד ושל גילוי נפעל לפי הנחיות מערכת הבריאות". 

בנוסף, התייחס גלנט לנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון: "עם ישראל שלח את נבחריו לכנסת. הקמת ממשלה פריטטית זו לא הייתה משאת נפש של הליכוד. בסוף צריך להתפשר, אני מקווה שיימצאו הדרכים על מנת להבטיח את קווי היסוד שבהסכמים ובראשם הריבונות. זה חשוב לנוכח איומים פוטנציאליים ממזרח. כל היתר זה רעשים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן