בנט תוקף: "מדיניות ה'אנטי בדיקות' הרסנית לאזרחי ישראל"

על רקע העלייה במספר מאובחני הקורונה בימים האחרונים. תוקף יו"ר 'ימינה', ח"כ נפתלי בנט את מדיניות משרד הבריאות: "אידיאולוגיית אנטי-בדיקות של פקידי משרד הבריאות היא הרסנית לבריאות אזרחי ישראל ולפרנסתם". סגן שר הבריאות, קיש: "עדיין לא הגדרנו את זה כאירוע בלתי נשלט, אלא כנושא נקודתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 09:16 ח בסיון התשפ

בנט תוקף: "מדיניות ה'אנטי בדיקות' הרסנית לאזרחי ישראל"
נפתלי בנט, צילום: Sraya Diamant/Flash90

מספרם של חולי הקורונה חזר לעלות בימים האחרונים, ולאחר מסיבת העיתונאים של בכירי משרד הבריאות והצהרות נתניהו, כץ וגלנט אמש (שבת) , יו"ר ימינה נפתלי בנט, תוקף בחריפות את מדיניות משרד הבריאות: "אידיאולוגיית אנטי-בדיקות של פקידי משרד הבריאות היא הרסנית לבריאות אזרחי ישראל ולפרנסתם. בלי רבבות בדיקות ומהירות ביום, אנחנו נמשיך להיות 'מופתעים' בכל פעם מחדש" , כך אמר בראיון ל'כאן'.

עוד הוסיף בנט, בחשבון הטוויטר שלו: "המדיניות חייבת להיות בדיוק הפוכה: כמה שיותר לבדוק. ראש הממשלה הכריז בזמנו, תחת הלחץ שהפעלתי, על יעד של 30,000 בדיקות ביום. זה לא מומש ולא בוצע,  צריך לעודד ואף לחייב בדיקות, לא לסרב לבצע. מדיניות עצלנית זו תוביל להפעלה מיותרת של הפטיש - סגירה מחדש של ישראל והרס מיותר של פרנסה".

מוקדם יותר באותה התכנית, אמר סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש ל'קלמן ליברמן': "אנחנו רואים עלייה בתחלואה שמגיעה מבתי הספר. אנחנו עדיין לא הגדרנו את זה כאירוע בלתי נשלט, אלא כנושא נקודתי. אם נגלה במהלך השבוע שבתי הספר לא מצליחים לשמור על ההנחיות, נצטרך לקחת החלטה קשה"

קיש הסביר את העובדה שמסיבת העיתונאים של בכירי משרד הבריאות נערכה ללא נוכחות פוליטיקאים: "הדבר נעשה בכוונה לא על ידי הדרג הפוליטי, אלא הפקידותי. האמירה המקצועית הייתה שחייבים להבהיר לציבור שזה לא משהו שיכולים להמשיך איתו"