המנדט חוזר לכנסת: שיחות המשא ומתן הגיעו למבוי סתום

גם לאחר הארכה של יומיים נוספים, טרם הגיעו הצדדים להכרעה. בליכוד ובכחול לבן הודיעו כי למרות סיום תקופת המנדט, הלילה ימשיכו הצדדים במשא ומתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 00:12 כב בניסן התשפ

המנדט חוזר לכנסת: שיחות המשא ומתן הגיעו למבוי סתום
צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יושבים כעת (ד')  יחד עם צוותי המשא ומתן של הצדדים, בכדי להגיע להסכמה להקמת ממשלה. אלא שעל אף הארכה של יומיים מנשיא המדינה, גם הלילה לא הגיעו הצדדים להכרעה. אלא שנכון לשעה זו הצדדים לא מראים שפקיעת המנדט מונעת מהם להמשיך את הדיונים אל תוך הלילה. בכל מקרה מרגע זה המנדט עובר לכנסת.

נזכיר כי מדובר בפגישה נוספת לאחר פגישתם של השניים אמש, בסיומה טרם הגיעו הצדדים להכרעה סופית, אך הבטיחו  כי "חלה התקדמות משמעותית במגעים להקמת ממשלת חירום לאומית". אך על אף הארכה שהסכים הנשיא לתת המשא ומתן נכנס למבוי סתום, עקב חוסר הכרעה בסוגיות המשפטיות.

בתחילה ריבלין סירב לבקשת גנץ להאריך את המנדט, והתכוון להעבירו לכנסת מכיוון שלנתניהו לא היו 61 ממליצים - אולם בעקבות ההתפתחות והפנייה המשותפת, בסיום זמן המנדט המקורי, שינה הנשיא את החלטתו. הסוגיות שטרם קיבלו הכרעה הם הנושאים המשפטיים, כמו הוועדה למינוי שופטים, וכן האפשרות שנתניהו יוכל להרכיב ממשלה, על אף כתבי האישום נגדו.

כזכור, ימינה איימו כי אם נתניהו לא יגיע להכרעות המשרתות את אג'נדת המפלגה בנושאי המשפט והחלת הריבונות, הם יפרשו מהגוש ויעברו לאופוזיציה.